Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 170201008131 | ÇAĞDAŞ DİN FELSEFESİ PROBLEMLERİ | Seçmeli | 4 | 8 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilere din ve dinin temel iddiaları üzerinde rasyonel, objektif, şümullü ve tutarlı bir şekilde felsefi ve kelami açıdan düşünme ve konuşma becerisi kazandırmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Hasan OCAK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1. Din Felsefesi Problemlerini kapsamlı olarak algılayıp çözümleyerek karşılaştırır. | 2 | 2. Din felsefesinin diğer alanlarla ilgisini kurup karşılaştırır. | 3 | 3. Din felsefesi sorunlarını ve çözümleme biçimlerini sorgular. | 4 | 4. Yeni sorular sorarak çözümleme çabası içinde bulunur. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dînî tecrübe. | | | 2 | Mistik Tecrübe. | | | 3 | Din dili. | | | 4 | Din dili. | | | 5 | Varoluşçuluk. | | | 6 | Kötülük problemi. | | | 7 | Özgürlük Problemi. | | | 8 | İbadet ve mahiyeti. | | | 9 | Metafizik ve mahiyeti. | | | 10 | Metafizik - matematik ilişkisi. | | | 11 | Duyu verilerinin geçerliliği. | | | 12 | Duyu - tecrübe ilişkisi. | | | 13 | Dış dünyanın dini değeri. | | | 14 | Dış dünyanın dini değeri. | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. David Hume, Din Üstüne.
2. R. Descartes, Metafizik Düşünceler.
3. B. Russell, Mistisizm ve Mantık.
4. J. S. Mill, Hürriyet. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Makale Kritik Etme | 1 | 5 | 5 |
Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 28 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 28 | 28 |
Okuma | 1 | 1 | 1 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|