Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
170201008127KLASİK İSLÂM TARİHİ METİNLERİSeçmeli482
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Klasik İslam Tarihi metinleri hakkında lisans düzeyinde bilgi edindirmek, bu kaynaklardaki bilgileri kavrayıp analiz edebilmeyi sağlamaktır
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Abdulhalim OFLAZ
Öğrenme Çıktıları
11. Klasik İslam tarihi metinleri kaynaklarının müelliflerini ve yetiştikleri dönemin farkında olmak;; ; 2. İslam tarihi alanında kullanılan klasik eserleri tanımak ve analiz etmek; ;; 3. Klasik İslam tarihi eserlerinin modern İslam tarihi eserleriyle farklarını kavramak; ;; 4. Klasik İslam tarihi kaynaklarını ele aldığı konulara göre tasnif edebilme becerisi kazanmak; ; ; 5. Klasik İslam tarihi eserlerini yorumlama ve eleştirme yetkinliğini elde etmek; ; ; 6. Klasik İslam tarihi kaynaklarının belirgin özelliklerini kavramak; ; ; 7. Klasik İslam tarihi eserlerinin kendi aralarındaki benzer ve farklı yönlerini analiz etmek;; ; 8. Klasik İslam tarihi kaynaklarının metot farlılıklarını kavramak; ;; 9. Klasik İslam tarihi eserlerinden elde edilen bilgilerin araştırmalarda nasıl kullanılacağını tespit etmek ; 10. Klasik İslam tarihi eserlerinin metotları hakkında bağımsız fikirler üretilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
1- Klasik İslam tarihi metinleri kaynaklarının müelliflerini ve yetiştikleri dönemin farkında olmak 2- İslam tarihi alanında kullanılan klasik eserleri tanımak ve analiz etmek 3- Klasik İslam tarihi eserlerinin modern İslam tarihi eserleriyle farklarını kavramak
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tarihu Halife b. Hayyat, Hilafetü Umar
2Tarihu Halife b. Hayyat, Hilafetü Usman
3Futuhu Mısr, Zikru Fethi Mısr
4Futuhu Mısr, Zikru Fethi İskenderiye
5Ahbaru Mekke, Kusay b. Kilab
6Ahbaru Mekke, Vakatu Fil
7Tarihu’l-Umem ve’l Mülük, el-Kavl fi Halkı Adem
8Tarihu’l-Umem ve’l Mülük, Kıssatu’ş-Şura
9Tarihu’l-Umem ve’l Mülük, Vakatu Cemel
10Futuhu’ş-Şam, Fethu Dımeşk
11Futuhu’l-Buldan, Horasan
12el-Kamil, Zikru Vakatü Yermük
13el-Kamil, Zikru fethi’l-Medain
14el-Kamil, Zikru Makteli Hüseyn
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Halife b. Hayyat, Tarih 2. İbn Abdilhakem, Futuhu Mısır 3. Ezraki, Ahbaru Mekke 4. Vakıdi, Futuhu’ş-Şam 5. Belazüri, Futuhu’l-Buldan 6. Taberi, Tarihu’l-Umem ve’l Mülük 7. İbnü’l-Esîr, el-Kâmil fi’t-Tarih
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı144
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma6212
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma5315
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)75
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ155435 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr