Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 170201006127 | BATI DÜŞÜNCESİNDE DİN FELSEFESİ | Seçmeli | 3 | 6 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilere din ve dinin temel iddiaları üzerinde rasyonel, objektif, şümullü ve tutarlı bir şekilde felsefi ve kelami açıdan düşünme ve konuşma becerisi kazandırmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Hasan OCAK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Din felsefesinin temel konuları hakkında bilgi sahibi olur ve birbirleriyle olan bağlantılarını analiz eder. | 2 | Din felsefesinin ilgi alanına giren sorunlar hakkında tartışabilme becerisi kazanır. | 3 | Din felsefesi yapabilmek için Batı Düşüncesi’ne ait yaklaşımları bilme ve kullanabilme ve yorum yapabilme deneyimi elde eder. | 4 | Teistik ve ateistik deliller ile, çeşitli tanrı tasavvurları ve onların eksiklikleri konusunda Batı Düşüncesi ‘ne ait yaklaşımları açıdan değerlendirme yapmayı öğrenir. | 5 | Dinin felsefi bakış açısıyla ele alınmasını hedefleyen Batı Düşüncesi ’ne ait yeni yaklaşımları eleştirel bir bakışla değerlendirmeyi öğrenir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Din, Felsefe, Sistematik Felsefe, Din Felsefesi ve Dînî Felsefe kavramlarının tahlili. | | | 2 | Felsefenin Din Bilimleriyle ilişkisi | | | 3 | Dînî ve Felsefî Düşüncenin özellikleri; İnanmanın ve İnancın Mahiyeti. | | | 4 | Tasavvur ve Tasdik; İrade ve Fiil; Doğru ve Hakikat Kavramları | | | 5 | Metafizik, Kozmolojik, Epistemolojik, Etik ve Moral problemler | | | 6 | Delil ve Delil Mantığı: Ontolojik Delil; Kozmolojik Delil; Teleolojik Delil | | | 7 | Dini Tecrübe ve Felsefî Değeri; Dini Tecrübe ve İlgili Eleştiriler. Mistik Din Anlayışı. | | | 8 | Din Diliyle İlgili Tartışmalar; Tanrı Hakkında Konuşabilmek ve İlgili Sıfatlar. | | | 9 | Tanrı-Âlem İlişkisi ve Tanrı Tasavvurları. | | | 10 | İnsanın Hürriyeti; Ölümsüzlük Problemi; Kötülük ve Ateizmle ilgili Tartışmalar. | | | 11 | Dinin Bilim, Ahlâk, Siyaset ve Kültürle İlişkisi. | | | 12 | Pragmatizm ve Din; Amelî Hayatın Pragmatik Boyutu. | | | 13 | Çoğulculuk ve Çokçuluk; Çoğulculuk-İrşad İlişkisi. | | | 14 | Kültürler üstü Din ve Ahlâk; Dini İletişim ve Anlatımda Sanatın Yeri. | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
M. Peterson ve dgr, Akıl ve İnanç
Karen Armstgrong, Tanrı’nın Tarihi
M. S. Aydın, Din Felsefesi |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Makale Kritik Etme | 1 | 10 | 10 |
Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 28 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 28 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|