Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
170201005135MESNEVİ OKUMALARI ISeçmeli352
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, mesneviyle ilgili çalışmaları tanıtmak, mesnevinin kuramsal özellikleri ve tarihsel gelişimini öğretmek, tarihî metinler üzerindeki okuma-inceleme çalışmalarıyla mesnevi çalışmaları için gerekli birikimi kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Rıdvan Çetin
Öğrenme Çıktıları
1Bu dersin sonunda öğrenciler; mesneviler üzerinde yapılan bilimsel çalışmaları tanır.
2Mesnevi türünün kuramsal özelliklerini öğrenir.
3Mesnevi türünün tarihî gelişimini öğrenir.
4Dönemini temsil edici isimlerin mesnevilerini farklı açılardan okumayı ve incelemeyi öğrenir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Seçmeli
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Mesnevi üzerinde yapılan bilimsel çalışmaları tanıtmak; mesnevinin kuramsal özellikleri ve tarihî gelişimini öğretmek; dönemini temsil edici isimlerin mesnevilerini okutmak ve inceletmek.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Mesneviyle ilgili yapılan çalışmalar
2Mesnevinin kuramsal özellikleri
3Mesnevinin tarihî gelişimi
4Dönemini temsil edici isimlerin mesnevileri üzerinde okuma ve inceleme çalışmaları
5Dönemini temsil edici isimlerin mesnevileri üzerinde okuma ve inceleme çalışmaları
6Dönemini temsil edici isimlerin mesnevileri üzerinde okuma ve inceleme çalışmaları
7Dönemini temsil edici isimlerin mesnevileri üzerinde okuma ve inceleme çalışmaları
8Dönemini temsil edici isimlerin mesnevileri üzerinde okuma ve inceleme çalışmaları
9Dönemini temsil edici isimlerin mesnevileri üzerinde okuma ve inceleme çalışmaları
10Dönemini temsil edici isimlerin mesnevileri üzerinde okuma ve inceleme çalışmaları
11Dönemini temsil edici isimlerin mesnevileri üzerinde okuma ve inceleme çalışmaları
12Dönemini temsil edici isimlerin mesnevileri üzerinde okuma ve inceleme çalışmaları
13Dönemini temsil edici isimlerin mesnevileri üzerinde okuma ve inceleme çalışmaları
14Dönemini temsil edici isimlerin mesnevileri üzerinde okuma ve inceleme çalışmaları
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Çelebioğlu, Amil (1999). Türk Edebiyatında Mesnevi, İstanbul. Dervişcemaloğlu, B. (2014). Anlatıbilime Giriş. İstanbul. İz, F.(1995). Eski Türk Edebiyatında Nazım. C.2. Ankara. Kortantamer, T. (1997). Nevizâde Atayi ve Hamsesi. İzmir. Külekçi, Numan(1999). Mesnevi Edebiyatı Antolojisi. Erzurum. 2 cilt. Türk EdebiyatıTarihi. (2006). Halman, T. S., Horata, O., Çelik, Y., Kalpaklı, M., Korkmaz, R., Oğuz, M. Ö. (Ed.). Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav25125
Final Sınavı24124
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)49
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ15 4    
ÖÇ24  5  4
ÖÇ3  5  3 
ÖÇ4 5    5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr