Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
170201008103ÖĞRETMENLİK UYGULAMASISeçmeli486
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Alana özgü özel öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlem yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak mikro-öğretim uygulamaları yapma; bir dersi bağımsız bir şekilde planlayabilme; dersle ilgili etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama; sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Yasin YİĞİT Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Emin NAS
Öğrenme Çıktıları
1Uygulama okullarındaki öğretme-öğrenme faaliyetlerini gözleyebilecek
2Ders planı hazırlar ve sınıfta uygulayabilecek
3Sınıf yönetimi becerilerini gerçek sınıflarda uygulayabilecek
4Portfolyo hazırlama bilgi ve becerisi kazanacak
5Öz değerlendirme raporları hazırlayabileceklerdir
6Uygulama okullarındaki öğretme-öğrenme faaliyetlerini gözleyebilecek
7Ders planı hazırlar ve sınıfta uygulayabilecek
8Sınıf yönetimi becerilerini gerçek sınıflarda uygulayabilecek
9Portfolyo hazırlama bilgi ve becerisi kazanacak
10Öz değerlendirme raporları hazırlayabileceklerdir
11Uygulama okullarındaki öğretme-öğrenme faaliyetlerini gözleyebilecek
12Sınıf yönetimi becerilerini gerçek sınıflarda uygulayabilecek
13Uygulama okullarındaki öğretme-öğrenme faaliyetlerini gözleyebilecek
14Portfolyo hazırlama bilgi ve becerisi kazanacak
15Öz değerlendirme raporları hazırlayabileceklerdir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Uygulama okulunda değişik sınıflarda öğretmenlik yaparak mesleğinin yeterliklerini geliştirebilme. Kendi alanının ders programını anlayabilme, ders kitaplarını değerlendirebilme, ölçme ve değerlendirme yapabilme. Öğretmenlik uygulaması sırasında kazanmış olduğu deneyimleri arkadaşları ve uygulama öğretim elemanı ile paylaşarak kendisini bu yönde geliştirebilme. Sınıf içinde sınıf yönetimi, öğretimin planlanması ve uygulanması konusunda yeterliklerini geliştirebilme.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Planlama
2Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
3Bir günlük planın gerektirdiği materyal ve ölçme araçlarını hazırlama
4Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
5Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
6Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
7Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
8Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
9Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
10Bir öğrenci için istenmeyen davranışları yönetme planı hazırlama
11Hazırlanan planı uygulama ve değerlendirme
12Uygulamalar ile ilgili özdeğerlendirme raporu doldurma
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Haftada 6 saat
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım12896
Uygulama/Pratik12672
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma155
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)185
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ15544444
ÖÇ25544444
ÖÇ35544444
ÖÇ45544444
ÖÇ55544444
ÖÇ65544444
ÖÇ75544444
ÖÇ85544444
ÖÇ95544444
ÖÇ105544444
ÖÇ115444444
ÖÇ125444444
ÖÇ135544544
ÖÇ145544445
ÖÇ155544444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr