Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 170201008103 | ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI | Seçmeli | 4 | 8 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Alana özgü özel öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlem yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak mikro-öğretim uygulamaları yapma; bir dersi bağımsız bir şekilde planlayabilme; dersle ilgili etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama; sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Yasin YİĞİT
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Emin NAS |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Uygulama okullarındaki öğretme-öğrenme faaliyetlerini gözleyebilecek | 2 | Ders planı hazırlar ve sınıfta uygulayabilecek | 3 | Sınıf yönetimi becerilerini gerçek sınıflarda uygulayabilecek | 4 | Portfolyo hazırlama bilgi ve becerisi kazanacak | 5 | Öz değerlendirme raporları hazırlayabileceklerdir | 6 | Uygulama okullarındaki öğretme-öğrenme faaliyetlerini gözleyebilecek | 7 | Ders planı hazırlar ve sınıfta uygulayabilecek | 8 | Sınıf yönetimi becerilerini gerçek sınıflarda uygulayabilecek | 9 | Portfolyo hazırlama bilgi ve becerisi kazanacak | 10 | Öz değerlendirme raporları hazırlayabileceklerdir | 11 | Uygulama okullarındaki öğretme-öğrenme faaliyetlerini gözleyebilecek | 12 | Sınıf yönetimi becerilerini gerçek sınıflarda uygulayabilecek | 13 | Uygulama okullarındaki öğretme-öğrenme faaliyetlerini gözleyebilecek | 14 | Portfolyo hazırlama bilgi ve becerisi kazanacak | 15 | Öz değerlendirme raporları hazırlayabileceklerdir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Uygulama okulunda değişik sınıflarda öğretmenlik yaparak mesleğinin yeterliklerini geliştirebilme. Kendi alanının ders programını anlayabilme, ders kitaplarını değerlendirebilme, ölçme ve değerlendirme yapabilme. Öğretmenlik uygulaması sırasında kazanmış olduğu deneyimleri arkadaşları ve uygulama öğretim elemanı ile paylaşarak kendisini bu yönde geliştirebilme. Sınıf içinde sınıf yönetimi, öğretimin planlanması ve uygulanması konusunda yeterliklerini geliştirebilme. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Planlama | | | 2 | Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | | | 3 | Bir günlük planın gerektirdiği materyal ve ölçme araçlarını hazırlama | | | 4 | Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | | | 5 | Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | | | 6 | Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | | | 7 | Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | | | 8 | Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | | | 9 | Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | | | 10 | Bir öğrenci için istenmeyen davranışları yönetme planı hazırlama | | | 11 | Hazırlanan planı uygulama ve değerlendirme | | | 12 | Uygulamalar ile ilgili özdeğerlendirme raporu doldurma | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Haftada 6 saat |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 12 | 8 | 96 |
Uygulama/Pratik | 12 | 6 | 72 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ6 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ7 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ8 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ9 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ10 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ11 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ12 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ13 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ14 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ15 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|