Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 170201008114 | DİVAN EDEBİYATI METİNLERİ | Seçmeli | 4 | 8 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, din eğitimi yüksek öğrencilere Osmanlı Türkçesi ile yazılmış dini ve edebî metinleri, yazılı ve matbu eserleri, süreli yayınları okuma, anlama ve bu kaynaklardan yararlanma becerisi kazandırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Rıdvan ÇETİN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Türk-İslam Edebiyatının genel özelliklerini açıklamak; | 2 | Türk-İslam edebiyatının dönemlerini öğrenmek ve bu dönemlerde müşahede etmekten memnuniyet duyan büyük şairleri tanımak; | 3 | İslam'ın ortaya koyduğu edebî türler ekseninde din-edebiyat ilişkisini tanımak; | 4 | Türk İslam Edebiyatının eklediği dünya edebiyatının klasikleşmiş eserlerini sıralayacak olursak; | 5 | Türk-İslam Edebiyatı ile ilgili konulardan hareketle yeni edebî konular üretmek; | 6 | Türk İslam Edebiyatı eserlerini konularına göre tasnif etmek; | 7 | Türk İslam Edebiyatı eserlerinin biçimsel özelliklerini tanımak; | 8 | Türk-İslam edebiyatının mahalli türleri ile komşu kültür ve medeniyetlerin etkisindeki edebî türlerin karşılaştırılması; | 9 | Türk Edebiyatında İslamiyetle birlikte gelişen türleri incelemek; | 10 | Edebî türlerin din hizmetlerinde kullanılmasına ilişkin fikir üretmek; |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Seçmeli |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Türk-İslam Edebiyatı: Konular ve Kaynaklar | | | 2 | Din ve Edebiyat İlişkisi | | | 3 | Birinci Dönem: Öncü Metinler ve Öncü Kişiler | | | 4 | Orta Dönem: Anadolu'yu yurt yapmak(Selçuklu ve Beylikler Dönemi Edebiyatı) | | | 5 | Osmanlı Edebiyatının kuruluş dönemi | | | 6 | Kâinat Devleti ve Klasik Türk Edebiyatı | | | 7 | Yerelleştirme: Durdurma ve Sosyal Geri Çekilme | | | 8 | Yeni Dönem: Tanzimat'tan Cumhuriyet'e | | | 9 | Türler ve metinler: Genel değerlendirme | | | 10 | Allah'ı merkeze alan edebî türler: “Tevhid” | | | 11 | Allah'ı merkeze alan edebî türler: “Münacat” ve “Esma-i Hüsna” | | | 12 | Hz. Muhammed: “Na't” ve “Kırk Hadis” | | | 13 | Hz. Muhammed: “Mevlid” ve “Hilye” | | | 14 | Diğer Edebî Konular: Dini ve Ahlakî mesneviler | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. F. Abdullah Tansel, Türkçe Dînî Metinler, 1-2, Ankara,
1971.
2. Fahir İz, Eski Türk Edebiyatında Nesir, Ankara, 1996.
3. Ahmet Tabakoğlu, Muhammed b. Hamza Satırarası
Kur'ân Tercümesi 1-2, İstanbul 1978. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 25 | 1 | 25 |
Final Sınavı | 20 | 1 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | 5 | | | | ÖÇ2 | | | | 4 | | | | ÖÇ3 | | | | 4 | | | | ÖÇ4 | | | | 5 | | | | ÖÇ5 | | | | 5 | | | | ÖÇ6 | | | | 5 | | | | ÖÇ7 | | | | 5 | | | | ÖÇ8 | | | | 4 | | | | ÖÇ9 | | | | 5 | | | | ÖÇ10 | | | | 5 | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|