Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
170201008114DİVAN EDEBİYATI METİNLERİSeçmeli482
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, din eğitimi yüksek öğrencilere Osmanlı Türkçesi ile yazılmış dini ve edebî metinleri, yazılı ve matbu eserleri, süreli yayınları okuma, anlama ve bu kaynaklardan yararlanma becerisi kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Rıdvan ÇETİN
Öğrenme Çıktıları
1Türk-İslam Edebiyatının genel özelliklerini açıklamak;
2Türk-İslam edebiyatının dönemlerini öğrenmek ve bu dönemlerde müşahede etmekten memnuniyet duyan büyük şairleri tanımak;
3İslam'ın ortaya koyduğu edebî türler ekseninde din-edebiyat ilişkisini tanımak;
4Türk İslam Edebiyatının eklediği dünya edebiyatının klasikleşmiş eserlerini sıralayacak olursak;
5Türk-İslam Edebiyatı ile ilgili konulardan hareketle yeni edebî konular üretmek;
6Türk İslam Edebiyatı eserlerini konularına göre tasnif etmek;
7Türk İslam Edebiyatı eserlerinin biçimsel özelliklerini tanımak;
8Türk-İslam edebiyatının mahalli türleri ile komşu kültür ve medeniyetlerin etkisindeki edebî türlerin karşılaştırılması;
9Türk Edebiyatında İslamiyetle birlikte gelişen türleri incelemek;
10Edebî türlerin din hizmetlerinde kullanılmasına ilişkin fikir üretmek;
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Seçmeli
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Türk-İslam Edebiyatı: Konular ve Kaynaklar
2Din ve Edebiyat İlişkisi
3Birinci Dönem: Öncü Metinler ve Öncü Kişiler
4Orta Dönem: Anadolu'yu yurt yapmak(Selçuklu ve Beylikler Dönemi Edebiyatı)
5Osmanlı Edebiyatının kuruluş dönemi
6Kâinat Devleti ve Klasik Türk Edebiyatı
7Yerelleştirme: Durdurma ve Sosyal Geri Çekilme
8Yeni Dönem: Tanzimat'tan Cumhuriyet'e
9Türler ve metinler: Genel değerlendirme
10Allah'ı merkeze alan edebî türler: “Tevhid”
11Allah'ı merkeze alan edebî türler: “Münacat” ve “Esma-i Hüsna”
12Hz. Muhammed: “Na't” ve “Kırk Hadis”
13Hz. Muhammed: “Mevlid” ve “Hilye”
14Diğer Edebî Konular: Dini ve Ahlakî mesneviler
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. F. Abdullah Tansel, Türkçe Dînî Metinler, 1-2, Ankara, 1971. 2. Fahir İz, Eski Türk Edebiyatında Nesir, Ankara, 1996. 3. Ahmet Tabakoğlu, Muhammed b. Hamza Satırarası Kur'ân Tercümesi 1-2, İstanbul 1978.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav25125
Final Sınavı20120
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)45
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ1   5   
ÖÇ2   4   
ÖÇ3   4   
ÖÇ4   5   
ÖÇ5   5   
ÖÇ6   5   
ÖÇ7   5   
ÖÇ8   4   
ÖÇ9   5   
ÖÇ10   5   
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr