Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
170201005123FELSEFEYE GİRİŞSeçmeli352
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Felsefenin ne olduğu ve ne olmadığına ilişkin belirli bir kavrayış geliştirmek. • Felsefi düşünme biçimini öğretmek. • Temel felsefi tartışmaları öğretmek. • Düşünce tarihinde yeri olan büyük filozofların ve bilim insanlarının ele aldığı temel sorunlardan ve tartışmalardan bahsederek, tarih boyunca insanların bilgi üretim ve edinim süreçlerinin ne gibi değişimler geçirdiğini göstermek İlgi duyabilecekleri sahaları tanıyabilmelerini sağlamak ve bu sahalarda derinlemesine bilgi edinmelerinin yollarını göstermek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Alaaddin Yanardağ
Öğrenme Çıktıları
1Birey, toplumsal eleştiriye ve reforma çeşitli yollardan katkıda bulunur.
2Belirli bir toplum durumları kümesinin daha iyi anlaşılması, genellikle bize bu durumları daha iyi denetleme şansını kazandırdığını bilir.
3Kültürel duyarlılıklarımızı arttırmanın, farklı kültürel değerlerin varlığının bilincinde olan politikalar belirlemenin bir aracının olduğunu bilir.
4Belli politika programlarını benimsemenin doğuracağı (istendik-istenmedik) sonuçlarını inceleyebilir.
5Grupların ve bireylerin kendi yaşam koşullarını değiştirme fırsatlarını artırarak kendi kendilerini aydınlatma olanağının varlığını görür.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Temel felsefi sorunlar ve bu sorunlar çerçevesinde gelişen temel felsefi tartışmalar, felsefe tarihine bağlı olarak anlatılmaktadır. Bilgi, bilim, birey, toplum, siyaset, ahlak, sanat alanlarındaki temel tartışmalar, konunun gerektirdiği şekilde, Sokrates, Platon, Aristoteles, Descartes, Locke, Hobbes, Kant gibi filozofların düşüncelerine bağlı olarak bilgilendirici ve eleştirel bir biçimde anlatılmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Felsefenin tanımı doğuşu ve gelişimi, felsefi düşüncenin özellikleri
2Felsefeyi, bilim ve sanat gibi diğer araştırma disiplinleri arasında konumlandırma
3Epistemolojinin temel terim ve kavramlarını tanıtma
4Epistemolojinin temel problemlerini ve problemlere ilişkin öne sürülen görüşleri tanıtma
5Bilim felsefesinin araştırma alanını tanıtma
6Bilim felsefesinin temel problemlerini ve ve problemlere ilişkin öne sürülen görüşleri tanıtma
7Varlık Felsefesinin temel terim ve kavramlarını tanıtma
8Varlık Felsefesinin temel problemlerini ve ve problemlere ilişkin öne sürülen görüşleri tanıtma
9Ahlak felsefesinin temel terim ve kavramları
10Ahlak felsefesinin temel problemlerini ve problemlere ilişkin öne sürülen görüşleri tanıtma
11Sanat felsefesinin temel problemlerini ve problemlere ilişkin öne sürülen görüşleri tanıtma
12Siyaset felsefesinin temel terim ve kavramları
13Siyaset felsefesinin temel problemlerini ve problemlere ilişkin öne sürülen görüşleri tanıtma
14Din felsefesinin temel kavram ve problemleri
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ahmet Cevizci (2010), Felsefeye Giriş, Nobel Yayıncılık. Sedat Yazıcı (2011). Felsefeye Giriş, Yeni İnsan Yayınları.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav2100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı2100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım248
Tartışma248
Takım/Grup Çalışması248
Gözlem248
Alan Çalışması166
Makale Kritik Etme248
Bireysel Çalışma248
Okuma248
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)62
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ13      
ÖÇ25      
ÖÇ34      
ÖÇ44      
ÖÇ55      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr