Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 170201005123 | FELSEFEYE GİRİŞ | Seçmeli | 3 | 5 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Felsefenin ne olduğu ve ne olmadığına ilişkin belirli bir kavrayış geliştirmek. • Felsefi düşünme biçimini öğretmek. • Temel felsefi tartışmaları öğretmek. • Düşünce tarihinde yeri olan büyük filozofların ve bilim insanlarının ele aldığı temel sorunlardan ve tartışmalardan bahsederek, tarih boyunca insanların bilgi üretim ve edinim süreçlerinin ne gibi değişimler geçirdiğini göstermek İlgi duyabilecekleri sahaları tanıyabilmelerini sağlamak ve bu sahalarda derinlemesine bilgi edinmelerinin yollarını göstermek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Alaaddin Yanardağ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Birey, toplumsal eleştiriye ve reforma çeşitli yollardan katkıda bulunur. | 2 | Belirli bir toplum durumları kümesinin daha iyi anlaşılması, genellikle bize bu durumları daha iyi denetleme şansını kazandırdığını bilir. | 3 | Kültürel duyarlılıklarımızı arttırmanın, farklı kültürel değerlerin varlığının bilincinde olan politikalar belirlemenin bir aracının olduğunu bilir. | 4 | Belli politika programlarını benimsemenin doğuracağı (istendik-istenmedik) sonuçlarını inceleyebilir. | 5 | Grupların ve bireylerin kendi yaşam koşullarını değiştirme fırsatlarını artırarak kendi kendilerini aydınlatma olanağının varlığını görür. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Temel felsefi sorunlar ve bu sorunlar çerçevesinde gelişen temel felsefi tartışmalar, felsefe tarihine bağlı olarak anlatılmaktadır. Bilgi, bilim, birey, toplum, siyaset, ahlak, sanat alanlarındaki temel tartışmalar, konunun gerektirdiği şekilde, Sokrates, Platon, Aristoteles, Descartes, Locke, Hobbes, Kant gibi filozofların düşüncelerine bağlı olarak bilgilendirici ve eleştirel bir biçimde anlatılmaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Felsefenin tanımı doğuşu ve gelişimi, felsefi düşüncenin özellikleri | | | 2 | Felsefeyi, bilim ve sanat gibi diğer araştırma disiplinleri arasında konumlandırma | | | 3 | Epistemolojinin temel terim ve kavramlarını tanıtma | | | 4 | Epistemolojinin temel problemlerini ve problemlere ilişkin öne sürülen görüşleri tanıtma | | | 5 | Bilim felsefesinin araştırma alanını tanıtma | | | 6 | Bilim felsefesinin temel problemlerini ve ve problemlere ilişkin öne sürülen görüşleri tanıtma | | | 7 | Varlık Felsefesinin temel terim ve kavramlarını tanıtma | | | 8 | Varlık Felsefesinin temel problemlerini ve ve problemlere ilişkin öne sürülen görüşleri tanıtma | | | 9 | Ahlak felsefesinin temel terim ve kavramları | | | 10 | Ahlak felsefesinin temel problemlerini ve problemlere ilişkin öne sürülen görüşleri tanıtma | | | 11 | Sanat felsefesinin temel problemlerini ve problemlere ilişkin öne sürülen görüşleri tanıtma | | | 12 | Siyaset felsefesinin temel terim ve kavramları | | | 13 | Siyaset felsefesinin temel problemlerini ve problemlere ilişkin öne sürülen görüşleri tanıtma | | | 14 | Din felsefesinin temel kavram ve problemleri | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ahmet Cevizci (2010), Felsefeye Giriş, Nobel Yayıncılık.
Sedat Yazıcı (2011). Felsefeye Giriş, Yeni İnsan Yayınları. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 2 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 2 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Derse Katılım | 2 | 4 | 8 |
Tartışma | 2 | 4 | 8 |
Takım/Grup Çalışması | 2 | 4 | 8 |
Gözlem | 2 | 4 | 8 |
Alan Çalışması | 1 | 6 | 6 |
Makale Kritik Etme | 2 | 4 | 8 |
Bireysel Çalışma | 2 | 4 | 8 |
Okuma | 2 | 4 | 8 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|