Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
170201005113ÇAĞDAŞ TÜRK DÜŞÜNCESİSeçmeli352
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Türk fikir dünyasında Tanzimat dönemi ve sonrasında yaşanan gelişmeleri ve bu gelişmelerin Batı felsefesindeki köklerini göstermek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Mirpenç AKŞİT
Öğrenme Çıktıları
1Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma
2Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır.
3Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir.
4Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler.
5İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Çağdaş Türk düşüncesinin önemli isim ve konuları, geçmişten devir alınan birikim
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Türk Düşüncesinin Tarihi Temelleriyok
219 Yüzyıl Ve Değişimin Başlaması
3Tanzimat Sonrası Düşünce Dünyası
4Tanzimat sonrası düşünce dünyası
5II. Meşrutiyet Sonrası Düşünce Etkinlikleri
6İkinci Meşrutiyet sonrası düşünsel hareketler
7Batılılaşma Ve Felsefe Hayatımız
8Cumhuriyetin İlk Yılları Ve Düşünce Hayatımız
9ara sınav
10Cumhuriyetin İlk Yılları Ve Düşünce Hayatımız
11Reform Sonrası Türkiyede Felsefe
12Türkiyede Temel Düşünce Akımları
13Türkiye'de temel düşünce akımları
14Genel Değerlendirme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
H.Z.Ülken, Çağdaş Türk Düşüncesi,2002
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım5525
Bireysel Çalışma12020
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11414
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)61
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ1       
ÖÇ2       
ÖÇ3       
ÖÇ4       
ÖÇ5       
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr