Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 170201001106 | EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ | Seçmeli | 1 | 1 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; Öğrencilere, öğretmenlik mesleğinin özelliklerini ve ilkelerini, okul ve sınıf ortamını, öğretmenlik biçemlerini ve etkili öğretmenlerin özelliklerini; eğitimdeki alternatif bakış açılarını, eğitimin sosyal, psikolojik, felsefi ve tarihi temellerini, Türk eğitim sisteminin genel özelliklerini kazandırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğ. Üüyesi Özkan Aydar |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Eğitim ile ilgili temel kavramları tanımlar.
| 2 | Dört temel eğitim felsefesini ve onların eğitim uygulamaları üzerindeki etkilerini tanımlar. | 3 | Eğitimin diğer alanlarla ilişkilerini açıklar. | 4 | Eğitim sürecinde okul, öğretmen, öğrenci ve ailenin rolünü açıklar. | 5 | Öğretmen yetiştirmede güncel sorunları tartışır. | 6 | Olumlu okul ve sınıf özellikleri ile ilgili örnekler verir. | 7 | Eğitimde yeni yönelimleri kavrar. | 8 | Eğitim ve öğretimin birey ve toplum yaşamındaki önemini kavrar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Öğretmenlik mesleğinin özellikleri ve ilkeleri;
sınıf ve okul ortamı;
öğretmenlik biçemleri ve etkili öğretmenlerin özellikleri;
eğitimde değişik bakış açıları;
eğitimin sosyal, psikolojik, felsefi ve tarihi temelleri;
Türk Eğitim Sistemi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Eğitimle ilgili temel kavramlar | | | 2 | Eğitimin tarihsel temelleri | | | 3 | Eğitimin felsefi temelleri | | | 4 | Eğitimin toplumsal temelleri | | | 5 | Eğitimin psikolojik temelleri | | | 6 | Eğitimin Ekonomik temelleri | | | 7 | Eğitimin teknolojik temelleri | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Eğitimin hukuksal temelleri | | | 10 | Eğitimin Siyasal temelleri | | | 11 | Eğitimin yönetsel temelleri | | | 12 | Eğitimin denetimsel temelleri | | | 13 | Meslek ve öğretmenlik | | | 14 | Yirmi birinci yüzyılda eğitimle ilgili yönelimler | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Aslan, A. (Edt.), (2017). Eğitim Bilimine Giriş. (1. Baskı), Nobel yayıncılık.
Bakioğlu. A. (2015). Eğitim Bilimine Giriş. (2. Baskı), Nobel yayıncılık.
Demirel, Ö. ve Kaya, Z. (Ed) (2003), Öğretmenlik Mesleğine Giriş, Pegem A Yayıncılık, 3. Baskı, Ankara.
Demirel, Ö. (Edt.), (2015). Eğitimde Yeni Yönelimler. (6. Baskı), Pegem Akademi Yayıncılık.
Kilimci, S. A. (Edt.), Türkiye’de Öğretmen Yetiştirme. Pegem Akademi Yayıncılık, (1. Baskı), 2011.
Sönmez, V. (Ed.) (2000), Öğretmenlik Mesleğine Giriş, Anı Yayıncılık, Ankara. /
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 13 | 2 | 26 |
Tartışma | 13 | 1 | 13 |
Soru-Yanıt | 13 | 1 | 13 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ8 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|