Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
160701106106MEYVE YETİŞTİRME TEKNİĞİSeçmeli360
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Meyve türlerinin çoğaltma yöntemleri (Generatif ve vejetatif) hakkında bilgi verilmesi, çoğaltma yöntemleri arasındaki ilişkiler, çelik, daldırma, kollar, mikroçoğaltma ve aşı gibi vejetatif çoğaltma yöntemlerinin meyve türlerinde uygulanması ve önemi, vejetatif çoğaltma sırasında karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri, meyve ağaçlarında budama hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Ögrenci, çoğaltma ile ilişkili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olur
2Meyve türlerinde vejetatif çoğaltmanın önemi hakkında bilgi sahibi olur
3Fidanlıkta meyve türlerinin nasıl çoğaltılabileceği hakkında bilgi sahibi olur
4Vejetatif ve generatif çoğaltmanın biyolojik özellikleri hakkında bilgi sahibi olur
5Fidanlığın nasıl kurulacağını ve yürütüleceği hakkında bilgi sahibi olur
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Meyve türlerinde kullanılabilecek çoğaltma yöntemleri ve budama hakkında genel ve temel bilgilerin verilmesi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Fidanlıkta meyve ağaçlarının çoğaltılmasında kullanılan çoğaltma yöntemleri, vejetatif çoğaltma ve özellikleri
2Çelikle çoğaltma, çelik tipleri, çelik köklenmesinin fizyolojisi
3Çelik köklenmesini etkileyen faktörler, köklendirme örtamları ve yapısı
4Daldırma, kollar ve dip sürgünü ile çoğaltma
5Mikroçoğaltma
6Aşı ile çoğaltma, aşı ile çoğaltma teknikleri
7Aşıda başarıyı etkileyen faktörler; uyuşmazlık, aşı tekniği, bitki türü, çevre şartları, hastalık ve zararlılar
8Ara Sınav
9Aşı kaynaşmasının fizyolojisi ve anatomisi
10Aşılama sonrası anaç ve kalem arasındaki karşılıklı etkileşimler
11Meyve ağaçlarının budanması
12Kök büyümesi ve gelişmesi
13Sürgün büyümesi ve çiçek tomurcuğu oluşumu
14Budamanın fizyolojisi ve esasları
15Budama tekniği
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Dersi veren öğretim üyesinin ders notları 2.İnternet 3.Ulusal ve Uluslar arası kongre bildirileri
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bireysel Çalışma14684
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Ev Ödevi11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)117
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ1 4         
ÖÇ2           
ÖÇ3           
ÖÇ4           
ÖÇ5           
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr