Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 160701107107 | SICAK İKLİM TAHILLARI | Seçmeli | 4 | 7 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı, öğrencilere sıcak iklim tahıllarının bitki gelişimi, orijini, evrimi, bitkisel özellikleri ve yetiştiriciliği konusunda derinlemesine bilgi sunmak ve bu faktörlerin etkileşiminin üretimi nasıl etkilediğini öğretmektir
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Türkiye için önemli tahıl bitkilerini tanıyabilme
| 2 | Özellikle sıcak iklim tahıl cins ve türlerini morfolojik özelliklerine göre teşhis edebilmesi
| 3 | Sıcak iklim tahıllarının yetiştirilmesinde çevre koşullarının önemini kavraması,
| 4 | Sıcak iklim tahıllarının standardizasyonu ve kalitesi hakkında bilgi edinmesi
| 5 | Sıcak iklim tahıllarının yetiştiriciliği ile hastalık ve zararlılarla mücadelesi konuları hakkında bilgi edinmesi
|
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Bu ders mısır (Zea mays L.), çeltik (Oryza sativa L.), darılar (Sorghum ssp., Panicum ssp., Seteria italica L.) ve kuşyemi (Phalaris canariensis L.) bitkilerini kapsamaktadır. Serin iklim tahıllarına giriş: Ekonomik önemi, adaptasyon, morfoloji, fizyoloji, depolama ve standardizasyonu. Her bitkinin ayrıntısı: Ekonomik önemi, orijini, sitogenetiği, taksonomisi, Türkiye çeşitleri, standardizasyonu, adaptasyonu, yetiştirme teknikleri, hastalık ve zararlıları
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sıcak İklim tahıllarının ekonomik önemi | | | 2 | Sıcak iklim tahıllarından mısır kullanım alanları | | | 3 | Mısırın bitkisinin iklim istekleri | | | 4 | Mısırın ekimi | | | 5 | Mısır bitkisinde gübreleme | | | 6 | Mısır bitkisinde sulama | | | 7 | Mısır hasadı | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Mısır hastalıkları | | | 10 | Mısır ıslah amaçları ve mısır ıslahına giriş | | | 11 | Melez mısır ıslahı | | | 12 | Çeltik adaptasyonu ve morfolojisi | | | 13 | Çeltikte iklim isteği | | | 14 | Çeltik ekimi, ekim sıklığının belirlenmesi | | | 15 | Çeltik ıslahı | | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 18 | 18 |
Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|