Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
160701107103ÇAYIR MERA ISLAHISeçmeli474
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Çayır-Mera ekosistemlerinin geliştirilme prensipleri ve yöntemlerini öğretmek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Süleyman TEMEL
Öğrenme Çıktıları
1Çayır-mera ekosistemlerinin uygun geliştirilme yöntemlerinin seçilme esaslarını bilir
2 Merada otlatmanın düzenlenmesi yöntemiyle ıslah esaslarını bilir
3Çayır-meralarda yabancı ot mücadelesinin esaslarını bilir
4Çayır-meralarda gübrelemenin esaslarını bilir
5Çayır-meralarda yeniden tesisin esaslarını bilir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Çayır mera ekosistemlerinin ekonomik önemi ve sağladığı yararlar, çayır mera ıslahı programlarının planlanması, çayır meralarda yabancı otların yaygınlaşma nedenleri ve kontrol altında tutulması için gereken önlemler, bozulan çayır ve meraların yeniden tohumlama teknikleri, uygun tohum karışımlarının hazırlanması, ıslah edilen çayır meraların amenajman prensipleri, çayır-meraların gübreleme teknikleri, çayır meralarda böcek ve zararlılarla savaşım yolları, diğer özel mera ıslahı yöntemleri, çayır mera amenajmanında kullanılan tesis ve barınaklar
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Çayır-mera ekosistemlerinin yapı ve işlevleri
2Çayır-mera ıslahının tanımı
3Çayır-mera ıslahının esasları
4Otlatmanın düzenlenmesi yoluyla mera ıslahı
5Çayır-meralarda gübrelemenin esasları
6Çayır-meralarda gübreleme
7Çayır-meralarda yabancı ot kavramı ve çayır-mera yabancı otlarının sınıflandırılması
8Çayır-meralarda yabancı ot kontrolünün esasları
9"Çayır-meralarda toprak ve su muhafaza yöntemleri "
10Ara sınav
11Otlatmayı kolaylaştırıcı mera tesis ve yapıları
12Çayır-meralarda suni tohumlamanın esasları
13Çayır-meralarda suni tohumlama uygulamaları
14Kontrollü yakma
15Çayır-meralarda bakım işlemleri
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Altın, M., Gökkuş, A., Koç, A., 2005. Çayır Mera Islahı. Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, Tarımsal Üretim ve Geliştirme Genel Müdürlüğü. Ankara. 468 s.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bireysel Çalışma14684
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Ev Ödevi11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)117
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ144444444444
ÖÇ244444444444
ÖÇ344444444444
ÖÇ444444444444
ÖÇ544444444444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr