Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 160701105107 | TARIM TARİHİ VE MESLEK ETİĞİ | Seçmeli | 3 | 5 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı öğrencilere Tarım Tarihi ve Deontolojisinin temel ilkelerini öğretmektir |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Ziraat Mühendisliği mesleği ile ilgili mesleki ve etik sorumluluk bilincini oluşturabilme | 2 | Tarımsal üretimle ilgili problemleri saptama, tanımlama formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi | 3 | Tarımsal üretimdeki çözümlerin ve uygulamaların, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkileri ile ilgili bilinç oluşturabilme | 4 | Girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalık yaratabilme ve çağın sorunları hakkında bilgili olabilme becerisi oluşturma |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Ziraat Mühendisliği mesleği ile ilgili mesleki ve etik sorumluluk bilincini oluşturabilmek ve Tarım Tarihi ve Deontolojisinin temel ilkelerini öğretmektir |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İnsan Yaşamında Aşardan, Aile Ekonomisinden Dünya Ekonomisine Geçiş, Topraktan Yararlanma Şekillerinin Geçirdiği Aşamalar
| | | 2 | Eski Uygarlıklarda Tarım, Yakın Tarihimizde Tarım, Sanayi Devriminin Tarıma Etkileri | | | 3 | 1929-1930 Dünya Ekonomik Krizi Ve Türkiye Tarımına Etkileri | | | 4 | Atatürk ve Tarım | | | 5 | Türkiye’de Cumhuriyet Döneminde Tarım Sektörü | | | 6 | Ziraat Mühendisliğinin Tanımı, Kapsamı ve İlgili Mevzuat | | | 7 | Ziraat Mühendislerinin Mesleki Örgütleri | | | 8 | Ara sınavı | | | 9 | Etik Kavramı, Etiğin Sınıflandırılması Ve Etik Kuramları, Tarım Etiği | | | 10 | Sürdürülebilir Tarım Ve Girdi Kullanımı | | | 11 | Gıda Güvenliği ve Güvenirliliği | | | 12 | Toprak ve Su Kirliliği, Biyoteknolojinin Etik Yönü | | | 13 | Tarım Çalışanlarının Durumu, Hayvan Hakları | | | 14 | Tarımda Bilimsel Araştırma Etiği | | | 15 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1-ÖZÇELİK, A., 2005. A.Ü. Ziraat Fak. Eğitim, Araştırma Ve Güçlendirme Vakfı Yayınları
No:8, Ankara.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|