Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
200400505007KENTLEŞME SORUNLARI VE POLİTİKASISeçmeli354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Kentin tanımı, kentlerin gelişimi, kent gelişmesini yönlendiren etmenlerin/aktörlerin neler olduğunun ve ilişkilerinin tanınması, günümüz kentsel sorunlarının gerisindeki nedenlerin kavranması; kent planları ve değerlendirmesi küreselleşmenin kentler üzerindeki etkilerinin bilinmesini öğretmeyi amaçlamaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Züleyha BİNGÜL
Öğrenme Çıktıları
11 Kent ve kentleşme kuramlarını tartışabilecektir
22 Dünyadaki kentleşme süreçlerini tanımlayabilecektir
33 Türkiye’deki kentleşme ve imar politikalarını eleştirel bir şekilde değerlendirebilecektir.
44 Türkiye’deki kentleşme ve kentsel planlama politikalarını tanımlayabilecektir.
55 Günümüzde, Türkiye'deki kentleşme ve dönüşüm süreçlerinin getirdiği sorunları tartışabilecektir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Kent Kavramı (Kentin Farklı Disiplinler Açısından Tanımı, Kent Kuramları, Feodal Kent-Sanayileşmekte Olan Kent-Sanayi Kenti), Kentleşme Kavramı (Kentleşmenin Kavramsal Tanımı, Kentleşme Nedenleri, Kentleşmenin Boyutları), Dünyada Kentleşme Süreçleri (19. yy. da Kentler, 2. Dünya Savaşı Sonrası Kentler, Küreselleşme Sürecinde Kentler), Kent Politikaları (Kentsel Koruma, Kentsel Sürdürülebilirlik ve Kentsel Yenileme Politikaları), Türkiye'de Kentleşme Süreçleri (Tetikleyici Nedenler, Kent Politikaları, İmar Planlama Süreçleri), Türkiye'de Kent Planlaması Kavramı ( Planlamanın Tanımı, İmar Planları), Türk İmar Mevzuatı ( İmar Kanunu ve İlgili Yönetmelikler, Diğer İlgili Yasa ve Yönetmelikler, Örnek Olaylar), Ülkemizde Kentleşme ve Planlama Sorunları ( Kentleşme Sorunları, Planlama Sorunları), Konut Kavramı ( Konutun Tanımı ve Türleri), Konut Politikaları (Türkiye'de Konut Politikaları, Konut Üretim Sürecinde Rol Oynayan Aktörler, Konut Geliştirme Politikaları), Konut ile İlgili Mevzuat ( Toplu Konut Kanunu, Gecekondu Kanunu)
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kavramsal çerçeve: Kent, kentleşme ve kentleşme politikaları
2 Tarihte kent ve kentleşme
3Farklı Sistemlerde Kent, Kentleşme ve Kent Planlaması
4Türkiye de Kentleşme Süreci ve Kentleşme Politikaları
5Kent Planlaması
6Kent Kuramları
7Kent Planlaması Kuramları ve Hazırlık Süreci
8Ara Sınav
9Bölgesel Gelişme ve Bölge Planlaması
10Regional development and planning
11Gecekondu, Türkiye de Gecekondu Sorunu ve Politikası
12Kentsel Topraklar ve Kent Planlamasındaki Önemi
13Kentleşme Sorunları ve Politikası
14Kentleşme Politikaları
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Keleş, Ruşen. 2010. Kentleşme Politikası. Ankara: İmge Kitabevi Yardımcı kaynaklar: Şahin, Yusuf. 2010. Kentleşme Politikası. Trabzon, Murathan Yayınevi. Duru, Bülent ve Alkan Ayten. 2002. 20. Yüzyıl Kenti. Ankara: İmge Kİtabevi Işık, Oğuz ve Pınarcıoğlu, Melih. 2002. Nöbetleşe Yoksulluk. İstanbul: İletişim Yayınları
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav250
Derse Katılım1325
Bireysel Çalışma1325
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı2100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav133
Final Sınavı339
Derse Katılım8648
Bireysel Çalışma12560
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1              
ÖÇ2              
ÖÇ3              
ÖÇ433344434443444
ÖÇ5              
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr