Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
200400505006TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL YAPISISeçmeli354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı, toplumun ekonomik, sosyal, kültürel ve siyasal yapısı arasındaki neden-sonuç ilişkilerini anlatmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Sait Yıldırım
Öğrenme Çıktıları
1Toplumsal yapı kavramını açıklar
2Toplumsal kurumlar, gruplar ve toplumsal değişimi açıklar
3Türk toplumunun temel ilkelerini, sosyal ve etik değerlerini açıklar
4Türkiye’de din ve siyaset, sivil toplum, iktisat politikaları ve bu olguların gelişimini açıklar
5Türk toplumun yaşadığı başlıca sosyal sorunları açıklar
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Bulunmamaktadır.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Bulunmamaktadır.
Dersin İçeriği
Türkiye’nin Toplumsal Yapısı dersi, öğrencilere Türkiye’nin siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel yapısı bilimsel bir çerçevede öğretilir. Öğrencilerin bu yapıların sürekliliklerini kavrayabilmesi için tarihsel ve sosyolojik bir bakış açısı sunulur.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1GİRİŞ : TOPLUMSAL YAPI KAVRAMI
2TOPLUMSAL KURUMLAR, GRUPLAR VE TOPLUMSAL DEĞİŞİM
3KLASİK OSMANLI TOPLUMSAL YAPISI
4 TÜRK MODERNLEŞMESİ VE ÖZELLİKLERİ
5TOPLUMSAL ALANDA ATATÜRK İNKİLAPLARI
6CUMHURİYET DÖNEMİ TOPLUMSAL YAPI VE DEĞİŞİMİ
7ARA SINAV
8TÜRKİYE’DE DİN VE SİYASET
9TÜRKİYE’DE SİVİL TOPLUM
10TÜRKİYE’DE İKTİSAT POLİTİKALARI
11 TÜRKİYE’DE POPÜLER KÜLTÜR
12TÜRKİYE’DE MİLLET VE KİMLİK
13TÜRK TOPLUMUNUN KARŞILAŞTIĞI TEMEL SOSYAL SORUNLAR
14SONUÇ : TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL YAPISININ GENEL ANALİZİ
15FİNAL SINAVI
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Emre Kongar, 21. Yüzyılda Türkiye: 2000’li Yıllarda Türkiye’nin Toplumsal Yapısı, Remzi Kitabevi, 2000, İstanbul Taner Timur, Osmanlı Toplumsal Düzeni, İmge Yayınevi, 2001, İstanbul. Çağlar Keyder, Türkiye’de Devlet ve Sınıflar, İletişim Yayınları, 2001, İstanbul Birsen Gökçe, Türkiye’nin Toplumsal Yapısı ve Toplumsal Kurumlar, Savaş Yayınları, 1996, İstanbul Emre Kongar, 21. Yüzyılda Türkiye: 2000’li Yıllarda Türkiye’nin Toplumsal Yapısı, Remzi Kitabevi, 2000, İstanbul Taner Timur, Osmanlı Toplumsal Düzeni, İmge Yayınevi, 2001, İstanbul. Çağlar Keyder, Türkiye’de Devlet ve Sınıflar, İletişim Yayınları, 2001, İstanbul Birsen Gökçe, Türkiye’nin Toplumsal Yapısı ve Toplumsal Kurumlar, Savaş Yayınları, 1996, İstanbul Emre Kongar, 21. Yüzyılda Türkiye: 2000’li Yıllarda Türkiye’nin Toplumsal Yapısı, Remzi Kitabevi, 2000, İstanbul Taner Timur, Osmanlı Toplumsal Düzeni, İmge Yayınevi, 2001, İstanbul. Çağlar Keyder, Türkiye’de Devlet ve Sınıflar, İletişim Yayınları, 2001, İstanbul Birsen Gökçe, Türkiye’nin Toplumsal Yapısı ve Toplumsal Kurumlar, Savaş Yayınları, 1996, İstanbul
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Bulunmamaktadır.
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav155
Final Sınavı5525
Soru-Yanıt11010
Bireysel Çalışma10220
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11515
Ev Ödevi15345
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ155455455454545
ÖÇ255455455454545
ÖÇ355455455454545
ÖÇ455555445554545
ÖÇ554555445554545
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr