|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 180400505110 | ÇAĞDAŞ DEVLET DÜZENLERİ | Seçmeli | 3 | 5 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Öğrenciler çağdaş devlet sistemleri ve kurumları hakkında bilgilendirmek. Farklı kurumsal yapıları karşılaştırmalarına olanak sağlamak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | çağdaş siyasal kurumların (başkanlık, kongre, parlemento gibi) nasıl çalıştığı bilir.
| 2 | toplumsal ve siyasal değişimin rutin mekanizmaları (seçimler, lobiler ve çıkar grupları)bilir.
. | 3 | seçilmiş ülkelerin hükümet tipleri konusunu billir.
| 4 | konu hakkında düşündüklerini yazılı ve sözlü olarak ifade eder |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Siyasi rejimler ve farklı hükümet tipleri, demokratik ve otoritaryan rejimler, kapitalist toplumlarda temsili demokrasi, parlementer sistemler, başkanlık istemleri. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersin genel tanıtımı, önemi, yardımcı kaynakların gösterimi metot ve akış planı üzerine bilgilerin verilmesi.
| | | 2 | ABD'nin Devlet Düzeninin Tarihsel Perspektif Açısından Analizi | | | 3 | ABD (Anayasal Düzenlemeler, Yasama-Yürütme-Yargı, Siyasal Partileri, Siyasal Dizgenin Öteki Öğeleri)
| | | 4 | ABD (Anayasal Düzenlemeler, Yasama-Yürütme-Yargı, Siyasal Partileri, Siyasal Dizgenin Öteki Öğeleri)
| | | 5 | İngiltere Devlet Düzeninin Tarihsel Perspektif Açısından Analizi | | | 6 | İngiltere (Anayasal Düzenlemeler, Yasama-Yürütme-Yargı, Siyasal Partileri, Siyasal Dizgenin Öteki Öğeleri) | | | 7 | İngiltere (Anayasal Düzenlemeler, Yasama-Yürütme-Yargı, Siyasal Partileri, Siyasal Dizgenin Öteki Öğeleri) | | | 8 | Fransa Devlet Düzeninin Tarihsel Perspektif Açısından Analizi | | | 9 | Fransa (Anayasal Düzenlemeler, Yasama-Yürütme-Yargı, Siyasal Partileri, Siyasal Dizgenin Öteki Öğeleri) | | | 10 | Fransa (Anayasal Düzenlemeler, Yasama-Yürütme-Yargı, Siyasal Partileri, Siyasal Dizgenin Öteki Öğeleri) | | | 11 | Almanya Devlet Düzeninin Tarihsel Perspektif Açısından Analizi | | | 12 | Almanya (Anayasal Düzenlemeler, Yasama-Yürütme-Yargı, Siyasal Partileri, Siyasal Dizgenin Öteki Öğeleri) | | | 13 | Almanya Anayasal Düzenlemeler, Yasama-Yürütme-Yargı, Siyasal Partileri, Siyasal Dizgenin Öteki Öğeleri) | | | 14 | Genel Değerlendirme | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Daniele Caramani (2008) Comparative Politics. Oxford Mark Kesselman, Joel Krieger, William A. Joseph (2009) Introduction to Comparative Politics , Wadsworth Publishing; 005 edition Rod Hague and Martin Harrop (2001) Comparative Government and Politics-An Introduction 5th Ed., Basingstoke, Hampshire and New York: Palgrave, 2001 William Roberts Clark, Matt Golder and Sona Nadenichek Golder (2009) Principles of Comparative Politics. CQ Press | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 5 | 3 | 15 | Final Sınavı | 15 | 3 | 45 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|