Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
180300504124HALK HİKAYELERİNİN YAPISISeçmeli245
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Türk halk anlatılarının kaynaklarını, yapı ve içerik özelliklerini, türlerini örnekleriyle birlikte kavratmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Himmet UÇ
Öğrenme Çıktıları
1Halk anlatı türleriyle ilgili temel kavramları öğrenir.
2Halk bilimi ve halk edebiyatının yapısı ve özellikleri arasındaki ilişkiyi anlar.
3Türk halk edebiyatı anlatı türlerini anlar ve yorumlayabilir.
4Halk edebiyatının kaynaklarını tanır.
5Halk anlatı türlerine ait temel eserleri öğrenir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Kozmogonik, antropogonik, etiyolojik, teogonik, eskatolojik mitleri, masal, destan, efsane, fıkra, menkıbe, Oğuz Kağan destanı, Dede Korkut Hikayeleri, Halk hikâyesi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Halk anlatılarının kaynakları ve halk anlatıları inceleme yöntemleri
2Mit
3MİT
4Masal
5Masal
6Efsane ve Menkıbe
7Oğuz Kağan Destanı
8Ara Sınav
9Köroğlu Destanı
10Dede Korkut Hikâyeleri
11Dede Korkut Hikâyeleri
12Halk hikâyesi : Âşık Garip Hikâyesi
13Fıkra
14Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Boratav, Pertev Naili (1988 ) 100 Soruda Türk Halk Edebiyatı, İstanbul: Gerçek Yayınevi Ergin, Muharrem (2001) Dede Korkut Hikâyeleri, İstanbul Türk Halk Edebiyatı El Kitabı (2008), ed. Öcal Oğuz, Ankara: Akçağ Yay Saim sakaoğlu- Ali Duymaz (2010) İslamiyet Öncesi Türk Destanları, İstanbul: Ötüken Neşriyat. Eliade, Mircea (1993) Mitlerin Özellikleri, Çev.: Sema Rifat, İstanbul Ögel, Bahaeddin (1989) Türk Mitolojisi, C.I Ankara: TTK Yay. Esin, Emel (1979) Türk Kozmolojisi (İlk Devir Üzerine Araştırmalar), İstanbul. İnan, Abdülkadir (1986) Tarihte ve Bugün Şamanizm (Materyaller ve Araştırmalar), Ankara. Ümit, Ahmet (2012) Masal Masal İçinde, İstanbul: Doğan Egmont Yay Gezgin, İsmail (2007) Masalların Şifresi, İstanbul: Sel Yay. Sakaoğlu, Saim (2000) 101 Anadolu Efsanesi, İstanbul: Akçağ Yay.,, Thompson, Stith. The Types of The Folktale. Eberhard, W, Pertev N. Boratav. Typen Türkischer Volksmärchen Olrik, Axel. (2006). Halk Anlatılarının Epik Kuralları. Halkbiliminde Kuramlar ve Yaklaşımlar I: Ankara: Geleneksel Yayıncılık. Raglan, Lord. (2006). Geleneksel Kahraman. Halkbiliminde Kuramlar ve Yaklaşımlar I. Ankara: Geleneksel Yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım20240
Beyin Fırtınası4416
Bireysel Çalışma20360
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Ev Ödevi122
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)140
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1434345444534
ÖÇ2443444454335
ÖÇ3554544343445
ÖÇ4445434445354
ÖÇ5334435454455
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr