Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 180300507116 | ESKİ TÜRK EDEBİYATINDA TEZKİRELER | Seçmeli | 3 | 5 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Eski Türk edebiyatının temel kaynaklarından olan “Tezkire”lerin tanıtılması ve tezkire metinlerinin okunup, değerlendirilmesi. Edebiyat tarihinin yüzlerce kaynağından birisi olan Tezkiretü’ş-Şuarâlar, biyografi ve tarih yazıcılığının önemli bir koludur. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Ramazan Arı |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İslâm medeniyetinde tarih yazıcılığı ve biyografik eserlerin tanıması; | 2 | Tezkire metinlerinin dil ve edebiyat yönünden incelenmesi; | 3 | Edebiyat tarihi metinlerinin okunup, yorumlanması; | 4 | Tezkirelerde bulunan sanatsal unsurların görsel olarak tanıması; | 5 | Mezunlar, mesleki ve etik sorumluluk anlayışına sahip olurlar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Önerilen başka husus yok. |
Dersin İçeriği |
Eski Türk edebiyatının temel kaynaklarından olan “Tezkire”lerin tanıtılması ve tezkire metinlerinin okunup, değerlendirilmesi. Edebiyat tarihinin yüzlerce kaynağından birisi olan Tezkiretü’ş-Şuarâlar, biyografi ve tarih yazıcılığının önemli bir koludur. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Tezkireler Hakkında Genel Bilgi | | | 2 | Türk Tezkire Edebiyatının Gelişimi | | | 3 | 16. yy'ın İlk Tezkireleri I (Nevai ve Sehi Beg) | | | 4 | Tezkire Edebiyatının Zirve Eserleri I (Latifi, Aşık Çelebi) | | | 5 | Tezkire Edebiyatının Zirve Eserleri II (Hasan Çelebi, Ahdi, Gelibolulu Ali) | | | 6 | 16. yy Tezkirelerinin Genel Özellikleri | | | 7 | Ara Sınav | | | 8 | 17. yy Tezkirelerinin Genel Özellikleri | | | 9 | 18. yy Tezkirelerinin Genel Özellikleri | | | 10 | Salim ve Safai Tezkireleri | | | 11 | 18.yy'ın diğer tezkireleri | | | 12 | 19. yy'da tezkirecilik | | | 13 | Sadece belli bir zümreye ait yazılmış tezkireler | | | 14 | 20. yy'da yazılmış tezkireler. | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Haluk İpekten, Türk Edebiyatının Kaynaklarından Türkçe Şuarâ Tezkireleri, Erzurum, 1988.
2. Haluk İpekten ve diğerleri, Şair Tezkireleri, Ankara, 2002. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 4 | 1 | 4 |
Bireysel Çalışma | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 4 | 10 | 40 |
Ev Ödevi | 4 | 10 | 40 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | ÖÇ3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | ÖÇ5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|