Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
180300507116ESKİ TÜRK EDEBİYATINDA TEZKİRELERSeçmeli355
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Eski Türk edebiyatının temel kaynaklarından olan “Tezkire”lerin tanıtılması ve tezkire metinlerinin okunup, değerlendirilmesi. Edebiyat tarihinin yüzlerce kaynağından birisi olan Tezkiretü’ş-Şuarâlar, biyografi ve tarih yazıcılığının önemli bir koludur.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Ramazan Arı
Öğrenme Çıktıları
1İslâm medeniyetinde tarih yazıcılığı ve biyografik eserlerin tanıması;
2Tezkire metinlerinin dil ve edebiyat yönünden incelenmesi;
3Edebiyat tarihi metinlerinin okunup, yorumlanması;
4Tezkirelerde bulunan sanatsal unsurların görsel olarak tanıması;
5Mezunlar, mesleki ve etik sorumluluk anlayışına sahip olurlar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Önerilen başka husus yok.
Dersin İçeriği
Eski Türk edebiyatının temel kaynaklarından olan “Tezkire”lerin tanıtılması ve tezkire metinlerinin okunup, değerlendirilmesi. Edebiyat tarihinin yüzlerce kaynağından birisi olan Tezkiretü’ş-Şuarâlar, biyografi ve tarih yazıcılığının önemli bir koludur.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tezkireler Hakkında Genel Bilgi
2Türk Tezkire Edebiyatının Gelişimi
316. yy'ın İlk Tezkireleri I (Nevai ve Sehi Beg)
4Tezkire Edebiyatının Zirve Eserleri I (Latifi, Aşık Çelebi)
5Tezkire Edebiyatının Zirve Eserleri II (Hasan Çelebi, Ahdi, Gelibolulu Ali)
616. yy Tezkirelerinin Genel Özellikleri
7Ara Sınav
817. yy Tezkirelerinin Genel Özellikleri
918. yy Tezkirelerinin Genel Özellikleri
10Salim ve Safai Tezkireleri
1118.yy'ın diğer tezkireleri
1219. yy'da tezkirecilik
13Sadece belli bir zümreye ait yazılmış tezkireler
1420. yy'da yazılmış tezkireler.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Haluk İpekten, Türk Edebiyatının Kaynaklarından Türkçe Şuarâ Tezkireleri, Erzurum, 1988. 2. Haluk İpekten ve diğerleri, Şair Tezkireleri, Ankara, 2002.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bütünleme Sınavı111
Derse Katılım414
Bireysel Çalışma3618
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
Okuma41040
Ev Ödevi41040
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)140
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ133533534335 
ÖÇ2555534433453
ÖÇ3535333434333
ÖÇ4444354433453
ÖÇ5344433344334
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr