Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
180300505105EDEBİYAT KURAM VE ELEŞTİRİ YÖNTEMLERİ ISeçmeli355
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Edebiyat Kuramları ve Eleştiri Yöntemleri dersi, edebi metinlere eleştirel bir gözle bakmayı, metinleri kuramsal yaklaşımlar ve eleştirel yöntemlerle çözmeyi amaçlamaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Himmet UÇ
Öğrenme Çıktıları
1Edebiyat kuramlarını ve eleştiri yöntemlerini tarihi gelişim içerisinde ele alır.
2Edebiyat kuramı ve eleştirisi yöntemlerini öğrenir.
3Edebiyatın diğer disiplinlerle ilişkisini fark eder.
4Edebî eseri kuramsal yaklaşımlarla okuma ve çözümleme becerisine sahip olur.
5Edebiyat kuramları ve eleştiri yöntemlerini sistemli şekilde inceler ve değerlendirir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Edebî metinlerin incelenmesi konusunda yeni bakış açılarının geliştirilmesi amacıyla kuram ve yöntemleri tanıtmak ve metinlerin çağdaş edebiyat kuramları ve eleştiri metotlarıyla okunup değerlendirilmesini sağlamak bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Edebiyat kuramı ve eleştirisine giriş
2Yansıtma kuramı ve eleştiri
3Topluma dönük eleştiri: Tarihsel, Sosyolojik, Marksist eleştiriler
4Anlatımcılık
5Yazara Dönük Eleştiri
6Yeni Eleştiri, Biçimcilik
7Yapısalcılık- Yapısökümcülük
8Vize Sınavı
9Esere Dönük Eleştiri
10Okur merkezli kuramlar; Duygusal Etki Kuramı
11Okur merkezli kuramlar; Alımlama Estetiği
12Okura dönük eleştiri: İzlenimci Eleştiri, Okur Merkezli Eleştiri
13Metinlerarası yaklaşımlar, estetik yargılar
14Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Berna Moran, Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, 2.René Wellek, Edebiyat Teorisi, 3.Tahsin Yücel, Yapısalcılık 4.Georg Lukacs, Estetik, I,II, III 5.Hilmi Yavuz, Deconstruction ve Derrida Üzerine Notlar, Felsefe Üzerine 6.Terry Eagleton, Edebiyat Kuramı, 7.Roland Barthes, Yazının Sıfır Derecesi
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı11010
Derse Katılım14114
Bireysel Çalışma148112
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma111
Ev Ödevi155
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)153
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1443554344445
ÖÇ2554345534544
ÖÇ3453544434433
ÖÇ4454445435444
ÖÇ5344445444445
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr