|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 180300504116 | BATI EDEBİYATI II | Seçmeli | 2 | 4 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Modern edebiyat akımlarını tanıtmak ve akımların anlatım biçimleri üzerindeki etkilerini kavratmak | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Nusret YILMAZ | Öğrenme Çıktıları | 1 | Klassisizmin Batı Edebiyatı bağlamında sahip olduğu konumun kavratılması... | 2 | Klasik edebiyatın toplumsal koşullarını kavratma | 3 | Romantizmin tarihsel arka planını kavratmak | 4 | Romantik ürünlerin edebiyat tarihi açısından sahip olduğu konumu kavratmak |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Çağdaş edebiyat akımlarıEmpresyonizm (Verlaine, Rimbaud, Rilke) Ekpresyonizm (Mann, Joyce, Kafka, Oneill) Kubizm (Jakob, Apollinaire) Fütürizm (Marinetti, Mayakovski) Dadaizm (Aragon, Eluard, Tzara) Letrizm ( İsidore İsou) Sürrealizm (Reverdy, Eluard, Breton, Aragon, Perret, Char, Crevel) Egzistansiyalizm (Kierkegaard, Nietzsche, Gide, Valery, Faulkner, Malraux, Sartre, Camus, Beauvoir) Modernizm ve Postmodernizm (Joyce, Wolf, Musil, Kafka, Grillet, Eco, Paz, Camus) Örnek metin tahlilleri | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Batı Edebiyatının Yunan kökenleri İlyada ve Odesa... | | | 2 | Yunan Tragedyası ve Trajedi sanatçıları... | | | 3 | Sohokles ve Kral Oedipus trajedisi... | | | 4 | Klassisizmin ilkeleri ve Kral Oedipus trajedisi üzerinden anlatımı... | Kral Oedipus okumaları | | 5 | Aristotales'ın Poetika adlı çalışmasının işlenmesi... | | | 6 | Romantizmin oluşumunun tarihsel ve sanatsal kökenleri... | | | 7 | Romantik ilkelerin anlatımı ve Romantik sanatçıların tanıtımı... | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Victor Hugo'nun Sefiller adlı romanının okunması... | | | 10 | Sefiller'deki olay ve karakter analizleri... | | | 11 | Sefiller'deki olay örgüsünün hayal, duygu ve coşku ekseninde analisi... | | | 12 | Sefiller'deki perspektif ve anlatıcı analizi... | | | 13 | Sefiller'in tematik ağırlığı ile biçemsel yapısının analizi... | | | 14 | Romantizmin Sefiller üzerinden genel bir değerlendirmesi... | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Çetişli , İsmai l2008, Batı Edebiyatında Edebi Akımlar, Ankara
Yusuf Şerif 1986, Muhtasar Avrupa Edebiyatı Tarihi, İstanbul
Urgan, Mina 1986, İngiliz Edebiyatı Tarihi, İstanbul
Aytaç, Gürsel 1983, Yeni Alman Edebiyatı Tarihi, Ankara
Yetkin, Suut Kemal 1967, Edebiyatta Akımlar, İstanbul
Kolcu, Ali İhsan 2007, Batı Edebiyatı, Erzurum | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 3 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 3 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 | Tartışma | 14 | 1 | 14 | Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 | Alan Çalışması | 14 | 1 | 14 | Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 | Okuma | 14 | 3 | 42 | Ev Ödevi | 14 | 2 | 28 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ2 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|