Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
180300504116BATI EDEBİYATI IISeçmeli245
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Modern edebiyat akımlarını tanıtmak ve akımların anlatım biçimleri üzerindeki etkilerini kavratmak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Nusret YILMAZ
Öğrenme Çıktıları
1Klassisizmin Batı Edebiyatı bağlamında sahip olduğu konumun kavratılması...
2Klasik edebiyatın toplumsal koşullarını kavratma
3Romantizmin tarihsel arka planını kavratmak
4Romantik ürünlerin edebiyat tarihi açısından sahip olduğu konumu kavratmak
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Çağdaş edebiyat akımlarıEmpresyonizm (Verlaine, Rimbaud, Rilke) Ekpresyonizm (Mann, Joyce, Kafka, Oneill) Kubizm (Jakob, Apollinaire) Fütürizm (Marinetti, Mayakovski) Dadaizm (Aragon, Eluard, Tzara) Letrizm ( İsidore İsou) Sürrealizm (Reverdy, Eluard, Breton, Aragon, Perret, Char, Crevel) Egzistansiyalizm (Kierkegaard, Nietzsche, Gide, Valery, Faulkner, Malraux, Sartre, Camus, Beauvoir) Modernizm ve Postmodernizm (Joyce, Wolf, Musil, Kafka, Grillet, Eco, Paz, Camus) Örnek metin tahlilleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Batı Edebiyatının Yunan kökenleri İlyada ve Odesa...
2Yunan Tragedyası ve Trajedi sanatçıları...
3Sohokles ve Kral Oedipus trajedisi...
4Klassisizmin ilkeleri ve Kral Oedipus trajedisi üzerinden anlatımı...Kral Oedipus okumaları
5Aristotales'ın Poetika adlı çalışmasının işlenmesi...
6Romantizmin oluşumunun tarihsel ve sanatsal kökenleri...
7Romantik ilkelerin anlatımı ve Romantik sanatçıların tanıtımı...
8Ara Sınav
9Victor Hugo'nun Sefiller adlı romanının okunması...
10Sefiller'deki olay ve karakter analizleri...
11Sefiller'deki olay örgüsünün hayal, duygu ve coşku ekseninde analisi...
12Sefiller'deki perspektif ve anlatıcı analizi...
13Sefiller'in tematik ağırlığı ile biçemsel yapısının analizi...
14Romantizmin Sefiller üzerinden genel bir değerlendirmesi...
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Çetişli , İsmai l2008, Batı Edebiyatında Edebi Akımlar, Ankara Yusuf Şerif 1986, Muhtasar Avrupa Edebiyatı Tarihi, İstanbul Urgan, Mina 1986, İngiliz Edebiyatı Tarihi, İstanbul Aytaç, Gürsel 1983, Yeni Alman Edebiyatı Tarihi, Ankara Yetkin, Suut Kemal 1967, Edebiyatta Akımlar, İstanbul Kolcu, Ali İhsan 2007, Batı Edebiyatı, Erzurum
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav3100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı3100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bütünleme Sınavı122
Tartışma14114
Soru-Yanıt14114
Alan Çalışması14114
Bireysel Çalışma14114
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma155
Okuma14342
Ev Ödevi14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)136
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1434554444545
ÖÇ2434454444455
ÖÇ3534433353444
ÖÇ4555345554445
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr