Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 180300503116 | BATI EDEBİYATI I | Seçmeli | 2 | 3 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Batı Edebiyatı akımlarını ve önemli temsilcilerini tanıtmak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Nusret YILMAZ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bu dersin sonunda öğrenci:
1. Batı Edebiyatı’ndaki akımlar hakkında bilgi edinir.
2. Batı Edebiyatı’nın önemli temsilcilerini tanır.
3. Batı Edebiyatı’nın önemli eserlerini tanır.
4. Batı Edebiyatının tasnif kaidelerini öğrenir.
5. Batı edebiyatının tarihi gelişimini öğrenir.
6. Batı edebiyatının dünya edebiyatına
etkisini öğrenir | 2 | 2. Batı Edebiyatı’nın önemli temsilcilerini tanır. | 3 | 3. Batı Edebiyatı’nın önemli eserlerini tanır. | 4 | 4. Batı Edebiyatının tasnif kaidelerini öğrenir. | 5 | 5. Batı edebiyatının tarihi gelişimi ve dünya edebiyatına etkisini öğrenir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Batı Edebiyatı’nı tanımak, Batı Edebiyatı’ndaki şahısları, akımları
ve önemli eserleri tanımak. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Batı Edebiyatı’nın genel özellikleri. | | | 2 | Yunan Edebiyatı'nda İlyada'nın incelenmesi. | | | 3 | Yunan Tiyatrosu'nun özelliklerinin verilmesi | | | 4 | Tragedya'nın doğuşu ve özellikleri | | | 5 | Sophokles ve Keal Oedipus trajedisi | | | 6 | Aristotales'in Poetika kitabının işlenmesi | | | 7 | Klassisizmin dünya edebiyatı açısından sağladığı olanaklar ve Neoklassisizmin özellikleri | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Romantizmin tarihsel kökenleri | | | 10 | Sefillerin Okunması ve karakterler bahsi | | | 11 | Sefiller'deki perspektif ve anlatıcı bahsi... | | | 12 | Sefiller'deki tema ve biçemsel nitelikler... | | | 13 | Sefiller'in romantik ilkeler açısından incelenmesi... | | | 14 | Romantizmin kendinden sonraki akımlar ve sanatçılara etkisi | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Batı Edebiyatı= Prof. Dr. Ali İhsan KOLCU
Batı Edebiyatında Edebi Akımlar= İsmail ÇETİŞLİ |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Alan Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Ev Ödevi | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | | 5 | 3 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|