Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
180300503113TANZİMAT DÖNEMİ EDEBİ METİNLERİ ISeçmeli235
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Tanzimat Dönemi Türk Edebiyatını tanıtmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Himmet UÇ
Öğrenme Çıktıları
1Bu dersin sonunda öğrenci: 1. Tanzimat'ı hazırlayan koşullar hakkında bilgi edinir. 2. Tanzimat öncesi yapılan yenilikleri anımsar. 3. Tanzimat sonrasında yapılan düzenlemeleri anımsar. 4. Tanzimat Edebiyatının belli başlı edebî türlerini inceler. Şiirdeki gelişmeleri açıklar. 5. Yeni bir tür olarak ortaya çıkan romandaki ilk örnekleri inceler. 6. Dönemin önde gelen şair ve yazarlarının eserlerini tanır
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Birinci ve İkinci Dönem Tanzimat Dönemi Türk Edebiyatı ürünlerini tanımaya yönelik çalışmalar. Dönemin önemli ürünlerinden seçilen metinler üzerinde çözümlemeler yapma ve böylece dönemin özellik ve etkilerini saptama çalışmaları. Dönem içinde önem kazanan sanatçıların toplumsal, kültürel etkilerinin yapıtlarından yola çıkarak belirlenmesi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tanzimat edebiyatını hazırlayan koşullar 2 Tanzimat Edebiyatı’nın genel özellikleri 3 Tanzimat şiiri 4 Şinasi 5 Ziya Paşa ve şiiri 6 Namık Kemal ve şiiri 7 Ara Sınav 8 Muallim Naci ve şiiri 9 İlk kadın şairlerimiz 10 Tanzimat roman ve öyküsü 11 Şemsettin Sami 12 Sami Paşazâde Sezai 13 Nâbizade Nâzım'ın romancılığı ve öykücülüğ
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Tuncer, H. 1992. Tanzimat Edebiyatı, Akademi Kitabevi, İzmir.Tuncer, H. 1992. Servet-i Fünun Edebiyatı, Akademi Kitabevi, İzmir.Kerman, Z. 2009. Yeni Türk Edebiyatı İncelemeleri. Dergah Yayınları. İstanbul.Enginün, İ. 2010. Yeni Türk Edebiyatı Araştırmaları. Dergah Yayınları. İstanbul.İlave Kaynak(lar)Korkmaz, R. 2005. Yeni Türk Edebiyatı, Grafiker Yayınları, Ankara.Tanpınar, A. H., 2010. 19. Asır Türk Edebiyatı Tarihi, YKY, İstanbul.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)0
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ135554 3 44 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr