Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 180300503112 | FARSÇA I | Seçmeli | 2 | 3 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Türk Edebiyatı araştırmalarında Farsça kaynakların kullanımını mümkün kılmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Aydın ERYILMAZ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Farsçanın yazım ve ses özellikleri kavranacak | 2 | Farsça mastarlar, sıfat fiiller öğrenilecek | 3 | Farsçada fiil çekimleri öğrenilecek | 4 | Fars edebiyatı ve kültürü ile ilgili belli başlı olguları bilir. | 5 | Farsça dilbilgisi unsurlarını metinler üzerinde uygulamalı bir şekilde gösterir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Fars dilinin gramer özellikleri ve yapısı hakkında bilgi verilecek. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Farsça isimler, sıfatlar ve zarflar | | | 2 | Sıfatlarda karşılaştırma | | | 3 | Şahıs ve iyelik zamirleri | | | 4 | İlgi zamir ve cümlecikleri | | | 5 | Edatlar | | | 6 | Fiillere giriş | | | 7 | Dili geçmiş zaman ve mişli geçmiş zaman | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Şimdiki zaman ve geniş zaman | | | 10 | Gelecek zaman | | | 11 | Mastar | | | 12 | Fiil yapılarının uyumu | | | 13 | Edilgen yapı ve dolaylı anlatım | | | 14 | Bağlaçlar | | | 15 | Genel tekrar | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
YILDIRIM, Nimet (2006), Farsça Dilbilgisi, Erzurum: Fenomen Yayınları.
ÇİFTÇİ, Hasan (2011), Uygulamalı Farsça Grameri, Erzurum: Eser Ofset Matbaacılık.
ATEŞ, Ahmet (1982), Farsça Gramer, İstanbul: Tercüman Yayınları.
ŞAHİNOĞLU, M. Nazif (1997), Farsça Grameri, İstanbul: Kitabevi Yayınları. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 1 | 2 |
Okuma | 2 | 50 | 100 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | | 4 | | 5 | 5 | | 4 | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|