Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
180104007100ISITMA HAVALANDIRMA VE İKLİMLENDİRMESeçmeli475
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilere ısıtma, havalandırma ve iklimlendirme uygulamaları için gerekli olan temel bilgileri ve sistem hesaplamaları için gerekli olan sayısal beceri ve yeterlikleri kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Celal Tiltay
Öğrenme Çıktıları
1Binalarda ısı kayıpları hesaplamaları.
2Bir bina projelerinin TS 825'e uygunluğunun kontrolü.
3Ortam ısıtması için ısıtıcı seçiminin yapılabilmesi.
4Havalandırma projesi yapabilme.
5İklimlendirme sistemlerinde tasarım kriterlerini anlayabilme.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Giriş; ısıl konfor, gruplandırma, ısıtma sistemi tasarım esasları Yapı bileşenlerinde ısı ve buhar geçişi, Binalarda ısı yalıtım kuralları; TS 825 standardı, yoğuşma denetimi, örnek problemler Binalarda ısı yükü hesabı; TS 2164 standardı, örnek problemler Isıtıcılar; borulu ısıtıcılar, konvektörler, radyatörler, ışınımlı ısıtıcılar Isıtma sistemlerinde boru çapı hesabı; doğal dolaşımlı ve pompalı ısıtma sistemlerinde çap hesabı, örnek problemler Kazan ve diğer elemanların hesabı ve seçimi Havalandırma; genel özellikler, düşük hızlı ve yüksek hızlı sistemlerde kanal tasarımı, örnek problemler İklimlendirme; temel kavramlar, psikrometrik diyagram, iklimlendirme işlemleri, örnek problemler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş; ısıl konfor, gruplandırma, ısıtma tesisatı proje hazırlama esasları.
2Yapı Bileşenlerinde Isı ve Buhar Geçişi; ısı geçişi, buhar geçişi
3Binalarda Isı Yalıtım Kuralları; TS 825.
4Binalarda Isı Yalıtım Kuralları; yoğuşma denetimi, örnek problemler.
5Binalarda Isıtma Sistemlerinin Projelendirilmesine Esas Isı Gereksinimi Hesabı; TS 2164.
6Binalarda Isıtma Sistemlerinin Projelendirilmesine Esas Isı Gereksinimi Hesabı; örnek problemler
7Ortam Isıtıcıları; borulu ısıtıcılar, konvektörler, radyatörler, ışınımlı ısıtıcılar
8Isıtma Sisteminde Boru Çapı Hesabı; doğal dolaşımlı sistemlerde çap hesabı
9Isıtma Sisteminde Boru Çapı Hesabı; pompalı sistemlerde çap hesabı
10Isıtma Sisteminde Boru Çapı Hesabı; pompalı sistemler için örnek problemler
11Havalandırma; kanal tasarımında genel özellikler, düşük hızlı sistemlerin tasarımı
12Havalandırma; yüksek hızlı sistemlerin tasarımı, örnek problemler
13İklimlendirme; psikrometrik diyagram
14İklimlendirme; iklimlendirme işlemleri, örnek problemler
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1 Mc Quiston, F, Heating Ventilating and Air Conditioning : Analysis and Design, John Wiley, New York, 2000, 623 p. 2 Kreider, J. F. and Rabl, A, Heating and Cooling of Buildings, McGraw Hill, New York, 1994, 890 p. 3 Dersi veren hocanın makaleleri.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım40140
Alan Çalışması30130
Bireysel Çalışma35135
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma40140
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)147
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ154554445545
ÖÇ254455545444
ÖÇ355555545555
ÖÇ455554555555
ÖÇ545555455544
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr