|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 180104007100 | ISITMA HAVALANDIRMA VE İKLİMLENDİRME | Seçmeli | 4 | 7 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Öğrencilere ısıtma, havalandırma ve iklimlendirme uygulamaları için gerekli olan temel bilgileri ve sistem hesaplamaları için gerekli olan sayısal beceri ve yeterlikleri kazandırmaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Celal Tiltay | Öğrenme Çıktıları | 1 | Binalarda ısı kayıpları hesaplamaları. | 2 | Bir bina projelerinin TS 825'e uygunluğunun kontrolü. | 3 | Ortam ısıtması için ısıtıcı seçiminin yapılabilmesi. | 4 | Havalandırma projesi yapabilme. | 5 | İklimlendirme sistemlerinde tasarım kriterlerini anlayabilme. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Giriş; ısıl konfor, gruplandırma, ısıtma sistemi tasarım esasları Yapı bileşenlerinde ısı ve buhar geçişi, Binalarda ısı yalıtım kuralları; TS 825 standardı, yoğuşma denetimi, örnek problemler Binalarda ısı yükü hesabı; TS 2164 standardı, örnek problemler Isıtıcılar; borulu ısıtıcılar, konvektörler, radyatörler, ışınımlı ısıtıcılar Isıtma sistemlerinde boru çapı hesabı; doğal dolaşımlı ve pompalı ısıtma sistemlerinde çap hesabı, örnek problemler Kazan ve diğer elemanların hesabı ve seçimi Havalandırma; genel özellikler, düşük hızlı ve yüksek hızlı sistemlerde kanal tasarımı, örnek problemler İklimlendirme; temel kavramlar, psikrometrik diyagram, iklimlendirme işlemleri, örnek problemler. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Giriş; ısıl konfor, gruplandırma, ısıtma tesisatı proje hazırlama esasları. | | | 2 | Yapı Bileşenlerinde Isı ve Buhar Geçişi; ısı geçişi, buhar geçişi | | | 3 | Binalarda Isı Yalıtım Kuralları; TS 825. | | | 4 | Binalarda Isı Yalıtım Kuralları; yoğuşma denetimi, örnek problemler. | | | 5 | Binalarda Isıtma Sistemlerinin Projelendirilmesine Esas Isı Gereksinimi Hesabı; TS 2164. | | | 6 | Binalarda Isıtma Sistemlerinin Projelendirilmesine Esas Isı Gereksinimi Hesabı; örnek problemler | | | 7 | Ortam Isıtıcıları; borulu ısıtıcılar, konvektörler, radyatörler, ışınımlı ısıtıcılar | | | 8 | Isıtma Sisteminde Boru Çapı Hesabı; doğal dolaşımlı sistemlerde çap hesabı | | | 9 | Isıtma Sisteminde Boru Çapı Hesabı; pompalı sistemlerde çap hesabı | | | 10 | Isıtma Sisteminde Boru Çapı Hesabı; pompalı sistemler için örnek problemler | | | 11 | Havalandırma; kanal tasarımında genel özellikler, düşük hızlı sistemlerin tasarımı | | | 12 | Havalandırma; yüksek hızlı sistemlerin tasarımı, örnek problemler | | | 13 | İklimlendirme; psikrometrik diyagram | | | 14 | İklimlendirme; iklimlendirme işlemleri, örnek problemler | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1 Mc Quiston, F, Heating Ventilating and Air Conditioning : Analysis and Design, John Wiley, New York, 2000, 623 p.
2 Kreider, J. F. and Rabl, A, Heating and Cooling of Buildings, McGraw Hill, New York, 1994, 890 p.
3 Dersi veren hocanın makaleleri. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 40 | 1 | 40 | Alan Çalışması | 30 | 1 | 30 | Bireysel Çalışma | 35 | 1 | 35 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 40 | 1 | 40 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|