Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
170500106112SERACILIKSeçmeli364
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin sera işletmesi planlayabilecek, uygulamaya geçirebilecek, yönetebilecek, analitik düşünerek karşılaşabileceği problemleri çözebilecek, sera x çevre etkileşimini değerlendirebilecek bilgi ve becerileri kazanmasıdır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Nagihan KILIÇ
Öğrenme Çıktıları
11. Sera yapısını ve yetiştiricilikteki önemini kavrayabilme, sera işletmesi için uygun yer seçimi yapabilme 2. Farklı amaçlara uygun sera tipine ve sera tesisinde kullanılacak malzemelere karar verebilme 3. Serada iklimlendirmeyi yönetebilme ve yönlendirebilme becerisi. 4. Seranın toprak hazırlığını programlayabilme ve yönetebilme. 5. Sera bitkilerinin sulanmasında sulama zamanı ve miktarına karar verebilme. 6. Seracılığı çevreye duyarlı tasarlayabilme 7. Bu alandaki yeniliklere açık olma, bilgiye ulaşma ve çözüm üretme becerisi
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Sera ve seracılığın tanımı, Dünyada ve Türkiye’de seracılık, Seraların sınıflandırılması, Sera yerinin seçimine etki eden faktörler, Sera kuruluşu sırasında özen gösterilmesi gereken konular, Seralarda iklimlendirme, Seralarda toprak hazırlama, Seralarda sulama, Serada sebze yetiştiriciliği ve fide üretimi hakkında genel bilgi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Örtüaltı yetiştiriciliği tanımı, örtüaltı yapıları, Dünyada ve Türkiye’de örtüaltı yetiştiriciliğinin ve seracılığın durumu, Dönem ve haftalık ödevlerin dağıtımı
2Arazide örtü altı yapıları tanıtımı
3Alçak ve yüksek tünellerin tanıtımı, özellikleri, ülkemizdeki kullanım durumları, kuruluşu ve bu yapılarda yapılan yetiştiricilik
4Sera işletme modelleri, Sera yeri seçimi üzerine etki eden faktörler
5Sera kuruluşu sırasında dikkate alınması gereken faktörler-I, (sera yönü, temel duvarları, sera iskeleti, çatı eğim açısı vb)
6Sera kuruluşu sırasında dikkate alınması gereken faktörler-II Sera Örtü materyalleri
7ARASINAV
8Seralarda iklimlendirme- (ısıtma,)
9Seralarda iklimlendirme- (soğutma, ışınım,)
10Seralarda iklimlendirme- (Oransal nem, CO2 gübrelemesi)
11Seralarda toprak hazırlama ve yetiştirme yer tipleri
12Seralarda sulama, bitki besleme sistemleri, bitki besleme ile ilgili sorunlar
13Seralarda genel bitki ve fide yetiştiriciliği
14FİNAL SINAVI
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
. Sevgican, A., 1999. ÖrtüAltı Yetiştiriciliği Cilt I ve II, 2. Tüzel Y., Gül A., 2008. Seralarda İyi Tarım Uygulamaları. Tibyan Yayıncılık, 172 s. 3. Tüzel Y., Gül A., Eltez R.Z., 2005. Seracılıkta Çevre Dostu Üretim Teknikleri. Bahçe Bitkileri Tarımında Çevre Dostu Üretim Teknikleri (Ed. A. Gül), Meta Basım, Bornova İzmir: 111-140. 4. Titiz S., 2004. Modern Seracılık: Yatırımcıya Yol Haritası. Ansiad, Antalya, 124 s. 5. Protected Cultivation in Mediterranean Climate. FAO Plant Production and Protection Paper 90., 1990.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım13226
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma199
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Okuma8432
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)122
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1432233344434344
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr