Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 170500005112 | SULAMA TEKNİKLERİ | Seçmeli | 3 | 5 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Sulama ve sulama yöntemleri ile ilgili temel toprak, bitki, su ilişkisi prensiplerinin öğretilmesi ve uygun sulama yöntemleri hakkında bilgilendirerek su kaynaklarının etkin kullanımının sağlanması |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç.Dr.Özcan ÇAĞLAR |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1- Toprakların tarla kapasitesi, solma noktası ve hacim ağırlığı analizlerini yapar, faydalı su tutma kapasitesini hesaplar.
2- Topraktaki suyun haraketini, ve tutma şekillerini öğrenir.
3- Bitki su tüketimini hesaplar.
4- Sulama suyu ihtiyacını hesaplar.
5- Sulama zaman planlaması yapar.
6- Arazi ve bitkiye göre uygun sulama yöntemini hesaplar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Toprak bitki su ilişkisi, Sulama suyu hesaplamaları, Arazinin sulamaya hazırlanması, sulama yöntemleri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | 1 Sulamanın tanımı, önemi, yararları ve Türkiye’de toprak ve su kaynaklarının genel durumu
2 Sulama sistemlerinin özellikleri
3 Sulama yönünden bazı önemli toprak özellikleri
4 Sulama yönünden önemli toprak nemi sabiteleri ve toprak neminin ölçülmesi
5 Toprağın su alma hızı (İnfiltrasyon)
6 Bitki su tüketimini etkileyen faktörler.
7 Bitki su tüketiminin saptanması.
8 Sulama randımanı, etkili yağış ve sulama suyu ihtiyacı
9 Sulama yönteminin seçiminde etkili olan faktörler
10 Salma sulama yöntemi, göllendirme sulama yöntemi
11 Uzun tava sulama yöntemi, karık sulama yöntemi
12 Yağmurlama sulama yöntemi
13 Damla sulama yöntemi
14 Ağaç altı mikro yağmurlama sulama yöntemi, sızdırma sulama yöntemi | Yok | Yok |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ders Notu Güngör Y., Erözel A.Z., Yıldırım O. 2002. Sulama. A.Ü. Zir. Fak. Yayın No: 1525, Yardımcı Ders Kitabı No: 478. Ankara. öğrenci bilgi sisteminde yüklü ders sunumları |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 14 | 2 | 28 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|