|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 130300108102 | TÜRKİYE CUMHURİYETİ DÖNEMİ KURUMLARI | Seçmeli | 4 | 8 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Modern Türkiye Devleti’nin kurumsal yapısının analizi amaçlanmaktadır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ana ilkelerine bağlı, Türk Milli Eğitim sisteminin temel amaçlarına uygun, alanında bilgili ve deneyimli bireyler olarak yetişecektir. | 2 | Bilimsel araştırmalar yaparken açık fikirli olma, farklı görüşlere açık olma, kuşkucu olma, yeterli kanıt olmadığında kararı erteleyebilme gibi davranışları kazanacak, çalışmalarını sabırlı ve özenli olarak yürütebileceklerdir. | 3 | Modern tarih araştırma ve yazma yöntemlerini bilimsel etik kurallarına bağlı kalarak uygulayacaklardır. | 4 | Tarih bilimine yardımcı diğer disiplinleri de öğrenerek, araştırma ve çalışmalarında yardımcı olacak olan bilim dallarından müspet yönde yararlanabileceklerdir | 5 | Arşiv, kütüphane ve dokümantasyon bilgisine sahip olacaklardır. Ayrıca bu kaynakların orijinalliğine uygun bir biçimde değerlendirilerek akademik camianın bilgisine ve hizmetine sunacaklardır. | 6 | Türk Dili’nin yazım kurallarına hâkim olacaklar ve çalışmalarında en iyi şekilde kullanacaklardır | 7 | Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin kurumları hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olunacaktır. |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Osmanlı Devleti’nin Yıkılmasının ardından kurulan Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nde gerçekleştirilen sosyal, ekonomik, askeri, idari, siyasi kurum ve kuruluşların ihdasları ve düzenlemeleri değerlendirilecektir. İnkılâplar ile birlikte paralel olarak oluşturulan devlet ve özel sektöre bağlı kurum ve kuruluşların düzenlenmesi, uygulama esasları, sorumluluk alanları değerlendirilecektir. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Devlet Nedir? Devletin Terminolojik Anlamları ve Tanımı | okuma, anlatım, tartışma | | 2 | Devleti meydana getiren kurumlar. | okuma, anlatım, tartışma | | 3 | Türk Devlet Teşkilatı. | okuma, anlatım, tartışma | | 4 | Osmanlı’dan Cumhuriyete intikal eden kurumlar. | okuma, anlatım, tartışma | | 5 | Milli Mücadele Dönemi’nde kurumsal yapı. | okuma, anlatım, tartışma | | 6 | 1923-1938 dönemi kurumsal yapı. | okuma, anlatım, tartışma | | 7 | 1938-1950 dönemi kurumsal yapı. | okuma, anlatım, tartışma | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | 1950-1960 dönemi kurumsal yapı. | okuma, anlatım, tartışma | | 10 | 1960-1972 dönemi kurumsal yapı. | okuma, anlatım, tartışma | | 11 | 1972-1982 dönemi kurumsal yapı. | okuma, anlatım, tartışma | | 12 | 1982’den günümüze kurumsal yapı. | okuma, anlatım, tartışma | | 13 | Türkiye Cumhuriyeti’nin siyasi ve hukuki kurumları. | okuma, anlatım, tartışma | | 14 | Türkiye Cumhuriyeti’nin ekonomik, maarif ve sosyal kurumları. | okuma, anlatım, tartışma | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Yılmaz Öztuna, Osmanlı Müesseseleri Tarihi
Halil İnalcık, Modern Türkiye’nin Doğuşu
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 13 | 2 | 26 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Okuma | 7 | 2 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|