|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 130300106102 | SEYAHATNAME OKUMALARI | Seçmeli | 3 | 6 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Seyahatnamelerin ve elçilik raporlarının içerdiği bilgiler zaman zaman dönemin doğru anlaşılmasında önemli bir rol oynayabilmektedir. Seyahatnamelerin tarih bilimine olan katkıları ve yeri tartışılmaz. Tarihin kaynaklarından olan seyahatnamelerin tanıtımı doğru değerlendirmeler açısından bilinmesi gerekli ve vazgeçilmezdir | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ana ilkelerine bağlı, Türk Milli Eğitim sisteminin temel amaçlarına uygun, alanında bilgili ve deneyimli bireyler olarak yetişecektir. | 2 | Bilimsel araştırmalar yaparken açık fikirli olma, farklı görüşlere açık olma, kuşkucu olma, yeterli kanıt olmadığında kararı erteleyebilme gibi davranışları kazanacak, çalışmalarını sabırlı ve özenli olarak yürütebileceklerdir. | 3 | Modern tarih araştırma ve yazma yöntemlerini bilimsel etik kurallarına bağlı kalarak uygulayacaklardır. | 4 | Tarih bilimine yardımcı diğer disiplinleri de öğrenerek, araştırma ve çalışmalarında yardımcı olacak olan bilim dallarından müspet yönde yararlanabileceklerdir | 5 | Arşiv, kütüphane ve dokümantasyon bilgisine sahip olacaklardır. Ayrıca bu kaynakların orijinalliğine uygun bir biçimde değerlendirilerek akademik camianın bilgisine ve hizmetine sunacaklardır. | 6 | Ders sonunda öğrencinin seyahatname ve Sefaretname sahasındaki kaynaklara vukufiyeti sağlanır. | 7 | Ayrıca farklı metinleri tanıma yetisine ulaşır. |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Seyahat Kültürü,
Tarih içinde Seyyahlar,
İslam coğrafyasında seyyahlar,
Osmanlı Döneminin önemli Seyyahları,
Evliya Çelebi ve Seyahatnamesi.
| Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Seyahat tarihi | okuma, anlatım, tartışma | | 2 | İlk dönem Seyyahlar | okuma, anlatım, tartışma | | 3 | İlk yazılı Seyahatnameler | okuma, anlatım, tartışma | | 4 | MArco Polo ve benzeri batılı Seyayahlar | okuma, anlatım, tartışma | | 5 | Müslümanlarda Seyahat düşüncesinin teşekkülü | okuma, anlatım, tartışma | | 6 | İlk Coğrafi eserler | okuma, anlatım, tartışma | | 7 | İbn Fazlan ve Seyahatnamesi | okuma, anlatım, tartışma | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | İbn Batuta ve Seyahatnamesi | okuma, anlatım, tartışma | | 10 | HAc Seyahanameleri | okuma, anlatım, tartışma | | 11 | Evliya Çelebi Seyahatnamesi | okuma, anlatım, tartışma | | 12 | Son Dönemdeki önemli Seyyahlar ve eserleri | okuma, anlatım, tartışma | | 13 | Sefaretnamelerin doğuşu | okuma, anlatım, tartışma | | 14 | Seyahatname ve Sefaretnamelerin arasındaki farklar ve değerlendirme | okuma, anlatım, tartışma | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Seyahatname ve sefaretnamelerin matbu ve yazmaları da birlikte işlenecektir.
İbn Battuta Seyahatnamesi,
Evliya Çelebi Seyahatnamesi , I-X, haz. R.Dankoff, Yücel Dağlı, Seyit Ali Kahraman, Yapı Kredi Yayınları.
Seyahatname madddesi (DİA), 37. CİLT.
Coşkun, Menderes (2006), "Seyahatname ve sefaretnameler", Türk Edebiyatı Tarihi, 2, İstanbul: Kültür ve Turizm Bakanlığı,
Ercüment Kuran, Avrupa'daki Osmanlı İkamet Elçiliklerinin Kuruluşu ve İlk Elçilerin Siyasî Faaliyetleri
--------------, Türkiye'nin batılılaşması ve milli meseleler, 1920-2009 ; Ankara : Türkiye Diyanet Vakfı, 1994.
Bidwell, R., Travellers in Arabia. Lebanon 1994.
Suraiya Farughi, Pilgrims and Sultans. The Hajj under the Ottomans. London 1992
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 13 | 2 | 26 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Okuma | 7 | 2 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|