|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 130300106206 | TÜRK DENİZCİLİK TARİHİ - II | Seçmeli | 3 | 6 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Üç tarafı denizlerle çevrili ülkemizde bir denizcilik bilincinin oluşumunun sağlanması; Osmanlı Devleti'nin büyük bir imparatorluk haline gelişte denizciliğin ve deniz politikalarının önemi; bu gibi tarihi gelişmeler dikkate alınarak günümüz hadiselerinin anlaşılması ve sorunlarının çözümünde yeni fikirlerin ortaya çıkmasının temini temel hedeftir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ana ilkelerine bağlı, Türk Milli Eğitim sisteminin temel amaçlarına uygun, alanında bilgili ve deneyimli bireyler olarak yetişecektir. | 2 | Bilimsel araştırmalar yaparken açık fikirli olma, farklı görüşlere açık olma, kuşkucu olma, yeterli kanıt olmadığında kararı erteleyebilme gibi davranışları kazanacak, çalışmalarını sabırlı ve özenli olarak yürütebileceklerdir. | 3 | Modern tarih araştırma ve yazma yöntemlerini bilimsel etik kurallarına bağlı kalarak uygulayacaklardır. | 4 | Tarih bilimine yardımcı diğer disiplinleri de öğrenerek, araştırma ve çalışmalarında yardımcı olacak olan bilim dallarından müspet yönde yararlanabileceklerdir | 5 | 19. yüzyıldan itibaren Türk Denizciliğinin gelişme safhaları. | 6 | Avrupa teknolojisi ve Türk denizciliği. | 7 | Yakındönemde Türk denizcilik teşkilatı. | 8 | Son dönem Türk denizcileri ve deniz tarihçileri. |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Türklerin Anadolu'ya gelişinden itibaren başlayan Türk denizciliğini ve gelişme çağlarını bilimsel ölçütlere uygun olarak öğrenciye aktarmak. Selçuklu, Anadolu Beylikleri, Osmanlı ve son olarak Cumhuriyetin ilk yıllarına kadar Türklerin denizcilik alanındaki gelişmeleri, konunun zaman zaman kazandığı uluslararası mahiyet ve söz konusu süreçte denizcilik tarihinde ön plana çıkmış mühim şahsiyetlerin öğrenilmesi. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Tanzimat reformları ve Türk denizciliği. | okuma, anlatım, tartışma | | 2 | Boğazlar Meselesi ve 1841 Londra Sezleşmesi. | okuma, anlatım, tartışma | | 3 | 1853-56 Kırım Harbinde Osmanlı donanması. | okuma, anlatım, tartışma | | 4 | Cezayir- Bahr-i Sefid Vilayeti'nin kuruluşu, reformlar ve Ege Adaları'nın idari yapısı. | okuma, anlatım, tartışma | | 5 | Sultan Abdülaziz'in denizcilik politikaları ve Avrupa'dan gemi alımları. | okuma, anlatım, tartışma | | 6 | Girit Meselesi. | okuma, anlatım, tartışma | | 7 | II. Abdülhamid saltanatında denizcilik faaliyetleri. | okuma, anlatım, tartışma | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Trablusgarb ve Balkan savaşlarında Osmanlı donanması, Ege adalarının işgali ve yapılan anlaşmalar. | okuma, anlatım, tartışma | | 10 | I. Dünya Savaşına girerken donanmanın durumu. | okuma, anlatım, tartışma | | 11 | 1918 Mondros Anlaşması'nda Türk donanması. | okuma, anlatım, tartışma | | 12 | Çanakkale'de deniz savaşları ve Türk denizcileri. | okuma, anlatım, tartışma | | 13 | Kurtuluş Savaşında Türk denizciliği. | okuma, anlatım, tartışma | | 14 | Son dönem Türk deniz tarihçileri ve eserleri. | okuma, anlatım, tartışma | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Ali İhsan Gencer, Bahriye'de Yapılan Islahat Hareketleri ve Bahriye Nezareti'nin Kuruluşu (1789 -1867), Ankara 2001(2. baskı).
İdris Bostan, Beylikten İmparatorluğa Osmanlı Denizciliği, İstanbul 2005.
Ali Fuat Örenç, Yakındönem Tarihimizde Rodos ve Oniki Ada, İstanbul 2006 .
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 13 | 2 | 26 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Okuma | 7 | 2 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|