Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
130300103109HİNDİSTAN TÜRK DEVLETLERİ TARİHİ Seçmeli233
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Hindistanda Türk-İslam hakimiyetinin kavranması
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ana ilkelerine bağlı, Türk Milli Eğitim sisteminin temel amaçlarına uygun, alanında bilgili ve deneyimli bireyler olarak yetişecektir.
2Bilimsel araştırmalar yaparken açık fikirli olma, farklı görüşlere açık olma, kuşkucu olma, yeterli kanıt olmadığında kararı erteleyebilme gibi davranışları kazanacak, çalışmalarını sabırlı ve özenli olarak yürütebileceklerdir.
3Modern tarih araştırma ve yazma yöntemlerini bilimsel etik kurallarına bağlı kalarak uygulayacaklardır.
4Tarih bilimine yardımcı diğer disiplinleri de öğrenerek, araştırma ve çalışmalarında yardımcı olacak olan bilim dallarından müspet yönde yararlanabileceklerdir
5Arşiv, kütüphane ve dokümantasyon bilgisine sahip olacaklardır. Ayrıca bu kaynakların orijinalliğine uygun bir biçimde değerlendirilerek akademik camianın bilgisine ve hizmetine sunacaklardır.
6Hindistan coğrafyasını ve kültürünü tanıtır
7Hindistan’da kurulan Türk asıllı devletleri anlatır
8Türk kültürü ve Hint kültürü arasında karşılaştırma yapar
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Gazneli Mahmud’un Hindistan seferleri ve sonrasında Hindistan’da Türk-İslâm varlığı.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Hindistan’ın coğrafi konumuokuma, anlatım, tartışma
2Gazneli Mahmud’un Hindistan seferleriokuma, anlatım, tartışma
3Delhi Türk Sultanlığının kuruluşuokuma, anlatım, tartışma
4Delhi Türk Sultanlığının gelişmesiokuma, anlatım, tartışma
5Delhi Türk Sultanlığının Hindistan’daki mücadeleleri ve yıkılışıokuma, anlatım, tartışma
6Kalaç Sultanlığıokuma, anlatım, tartışma
7Tuğluklarokuma, anlatım, tartışma
8Ara Sınav
9Seyidlerokuma, anlatım, tartışma
10Babürler Devleti’nin kuruluşuokuma, anlatım, tartışma
11Babür’ün kişiliği ve yönetim anlayışıokuma, anlatım, tartışma
12Babür Devleti’nin gelişimiokuma, anlatım, tartışma
13Hindistan’daki Türk devletlerinin kültür ve bilim hayatıokuma, anlatım, tartışma
14Değerlendirme ve sonuçokuma, anlatım, tartışma
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Kulke, Hermann, Dietmar Rothermund, Hindistan Tarihi, İstanbul 2001. 2. Bayur, Yusuf Hikmet, Hindistan Tarihi, 3 cilt, Ankara 1987. 3. Özcan, Azmi, Pan-İslamizm / Osmanlı Devleti Hindistan Müslümanları ve İngiltere (1877–1924), İstanbul 1997.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım13226
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma199
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Okuma7214
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1            
ÖÇ2            
ÖÇ3            
ÖÇ4            
ÖÇ5            
ÖÇ6            
ÖÇ7            
ÖÇ8            
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr