|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 130300103109 | HİNDİSTAN TÜRK DEVLETLERİ TARİHİ | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Hindistanda Türk-İslam hakimiyetinin kavranması | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ana ilkelerine bağlı, Türk Milli Eğitim sisteminin temel amaçlarına uygun, alanında bilgili ve deneyimli bireyler olarak yetişecektir. | 2 | Bilimsel araştırmalar yaparken açık fikirli olma, farklı görüşlere açık olma, kuşkucu olma, yeterli kanıt olmadığında kararı erteleyebilme gibi davranışları kazanacak, çalışmalarını sabırlı ve özenli olarak yürütebileceklerdir. | 3 | Modern tarih araştırma ve yazma yöntemlerini bilimsel etik kurallarına bağlı kalarak uygulayacaklardır. | 4 | Tarih bilimine yardımcı diğer disiplinleri de öğrenerek, araştırma ve çalışmalarında yardımcı olacak olan bilim dallarından müspet yönde yararlanabileceklerdir | 5 | Arşiv, kütüphane ve dokümantasyon bilgisine sahip olacaklardır. Ayrıca bu kaynakların orijinalliğine uygun bir biçimde değerlendirilerek akademik camianın bilgisine ve hizmetine sunacaklardır. | 6 | Hindistan coğrafyasını ve kültürünü tanıtır | 7 | Hindistan’da kurulan Türk asıllı devletleri anlatır | 8 | Türk kültürü ve Hint kültürü arasında karşılaştırma yapar |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Gazneli Mahmud’un Hindistan seferleri ve sonrasında Hindistan’da Türk-İslâm varlığı. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Hindistan’ın coğrafi konumu | okuma, anlatım, tartışma | | 2 | Gazneli Mahmud’un Hindistan seferleri | okuma, anlatım, tartışma | | 3 | Delhi Türk Sultanlığının kuruluşu | okuma, anlatım, tartışma | | 4 | Delhi Türk Sultanlığının gelişmesi | okuma, anlatım, tartışma | | 5 | Delhi Türk Sultanlığının Hindistan’daki mücadeleleri ve yıkılışı | okuma, anlatım, tartışma | | 6 | Kalaç Sultanlığı | okuma, anlatım, tartışma | | 7 | Tuğluklar | okuma, anlatım, tartışma | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Seyidler | okuma, anlatım, tartışma | | 10 | Babürler Devleti’nin kuruluşu | okuma, anlatım, tartışma | | 11 | Babür’ün kişiliği ve yönetim anlayışı | okuma, anlatım, tartışma | | 12 | Babür Devleti’nin gelişimi | okuma, anlatım, tartışma | | 13 | Hindistan’daki Türk devletlerinin kültür ve bilim hayatı | okuma, anlatım, tartışma | | 14 | Değerlendirme ve sonuç | okuma, anlatım, tartışma | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Kulke, Hermann, Dietmar Rothermund, Hindistan Tarihi, İstanbul 2001. 2. Bayur, Yusuf Hikmet, Hindistan Tarihi, 3 cilt, Ankara 1987. 3. Özcan, Azmi, Pan-İslamizm / Osmanlı Devleti Hindistan Müslümanları ve İngiltere (1877–1924), İstanbul 1997. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 13 | 2 | 26 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Okuma | 7 | 2 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|