Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
180103008107PROGRAMLANABİLİR LOJİK KONTROL (PLC)Seçmeli475
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı Programlanabilir Lojik Kontrolcülerin çalışması ve programlanmasını temel kavramlar ile birlikte öğrenciye tanıtmaktır. Aynı zamanda bir çok otomasyon kontrol uygulamaları için kontrol programları yazmak ve bu programları anlatarak öğrencinin öğrenmesini sağlamaktır
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Fesih Keskin
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler PLC programlanmasını öğrenerek kontrol ve otomasyon sistemlerini tasarlayacaklardır.
2Öğrenciler PLC ve diğer cihazları kullanarak modern ve teknolojik araçları gereç ve imkanları etkin bir şekilde kullanacaklardır.
3Öğrenciler otomasyon sistemleri hakkında genel bir bilgiye sahip olacaklardır.
4Otomasyon kontrol programları yazabilmek.
5Tartışma,araştırma ve sunum becerilerini geliştirmek.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Standart Otomasyon Kontrol Giriş ve çıkış cihazlarından PLC giriş ve çıkış modüllerine kadar olan kimlik belirleme ve ara birimlenmesi, Sayı sistemleri arasında dönüştürme ,Girişler, Çıkışlar, Zamanlayıcılar, Sayıcılar, Aritmetik ve kaydırma işlemleri, karşılaştırma işlemleri, program kontrol ve data adresleme modları Komutlarını kullanarak Otomasyon Kontrol Programları yazmak
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Programlanabilir Mantık Denetleyicilerine Giriş
2Giriş Cihazları ve Çıkış Elemanları
3PLC Programlamaya Giriş
4PLC Programlamaya Giriş
5Zamanlayıcılar
6Sayıcılar
7Aritmetik ve Move Komutları
8Ara Sınav
9Dönüşüm ve Karşılaştırma Komutları
10Program Kontrol Komutları
11Data Elde Etme Komutları ve Shift Registerler
12PLC Standart Fonksiyon Blok Diyagramları
13Tartışma, Araştırma ve Sunumlar
14Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1- Y. Eminoğlu, PLC Programlama S7 1200 Totally Integrated Automation Portal, 4. Baskı, Birsen Yayınevi, 2017. 2- S. Altungül, F. Erdinç, Siemens S7-1200 ile PLC Programlama & Otomasyon, 4. Baskı, Abaküs Yayınları, 2019. 3- J. A. Rehg, G. J. Sartori, Programmable Logic Controllers, 2nd Edition, Pearson, Prentice Hall, 2008.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Rapor Hazırlama11212
Proje Hazırlama17272
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11212
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11818
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)156
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ155555355553455
ÖÇ255555455553455
ÖÇ355455355553455
ÖÇ455555455553355
ÖÇ555555545555554
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr