Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 180103008104 | SAYISAL HABERLEŞME | Seçmeli | 4 | 8 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı dijital haberleşme sistemlerinin temellerini öğretmektir. Bu kapsamda olasılık ve rastgele süreçler anlatılır. Haberleşme sistemlerinin genel mimarisi, alt bileşenleri ve bu bileşenlerin işlevleri tanıtılır. Darbe modülasyonu, baseband darbe modülasyonu, dijital band geçirgen iletim, kodlama mantığı öğretilir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Muhammed Said BOYBAY |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Dijital haberleşme mimarisini bilir | 2 | Rastgele süreçlerin teorisini bilir | 3 | Dijital haberleşmede kullanılan kodlama sürecini anlar | 4 | Dijital haberleşmede kullanılan temel modülasyon tekniklerini bilir | 5 | Örnekleme ve Niceleme işlemlerini ve bunların sinyallere etkisini anlar |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Haberleşme sistemlerinin tekrarı | | | 2 | Olasılık teorisi | | | 3 | Rassal süreçler | | | 4 | Rassal süreçler | | | 5 | Dijital haberleşme sistemlerinin mimarisi | | | 6 | Örnekleme teorisi ve niceleme | | | 7 | Örnekleme teorisi ve niceleme | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Darbe modülasyonu | | | 10 | Baseband darbe modulasyonu | | | 11 | Sinyal-uzay analizi | | | 12 | Dijital bant geçirgen iletim | | | 13 | Bilgi teorisinin temel sınırları | | | 14 | Genel tekrar | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 60 | Quiz | 4 | 40 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 60 | Rapor | 1 | 40 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 4 | 1 | 4 |
Derse Katılım | 15 | 3 | 45 |
Rapor Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Proje Hazırlama | 1 | 25 | 25 |
Bireysel Çalışma | 15 | 2 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 4 | 2,5 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|