Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
20150102002104TÜRK VE İSLAM FELSEFESİNE GİRİŞSeçmeli124
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Türk-İslam Düşüncesinin dönemlerini ürünlerini sosyal ve doğa bilimlerine katkılarını ortaya koymak bu dersin amaçlarındandır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Ömer Rıza Akgün
Öğrenme Çıktıları
1Türk Düşünce tarihini alanı ve kaynaklarını öğrenir.
2Türk Düşünce tarihini alanı ve kaynaklarını öğrenir.
3Türk-İslam düşüncesinin ürünleri hakkında bilgi sahibi olur.
4Türk-İslam düşüncesinin ürünleri hakkında bilgi sahibi olur.
5Türk-İslam düşüncesinin temsilcileri ve dönemleri hakkında bilgi sahibi olur.
6Türk-İslam düşüncesinin temsilcileri ve dönemleri hakkında bilgi sahibi olur.
7Türklerin bilim ve düşünce dünyasının sosyal ve doğa bilimlerine katkılarını öğrenir.
8Türklerin bilim ve düşünce dünyasının sosyal ve doğa bilimlerine katkılarını öğrenir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu derste öğrenciler, Türk-İslam Düşünce Tarihini klasik dönem ve modern dönemlere ait Türk-İslam Düşüncesi ve Düşünürleri işlenecek Türk, Türk-İslam düşüncesinin dönemleri incelecek.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Türk-İslam kavramının içeriği kaynak tanıtımı
2Genel olarak düşünce tarihleri
3Türk düşüncesi
4Türk düşüncesi: İslam öncesi Orta Asya tecrübesi
5Türk düşüncesi: Geçiş dönemi
6Türk düşüncesi: İslam geçmişi
7İslam Düşüncesi
8Ara Sınav
9Türk ve İslam düşüncesi
10Türk-İslam düşüncesinde doğa bilimleri: temsilciler ve miras
11Türk-İslam düşüncesinde sosyal bilimleri: temsilciler ve miras
12Türk İslam düşüncesinin Osmanlı serüveni: kuruluş ve nizam
13Türk İslam düşüncesinin Osmanlı serüveni: yükseliş ve inşa
14Türk İslam düşüncesinin Osmanlı serüveni: duraklama ve tereddüt
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Mehmed Niyazi, Türk Devlet Felsefesi, İstanbul 1993. 2. Yusuf Has Hacib, Kutadgu Bilig, Çev, Reşit Rahmeti Arat, Ankara, 1994. 3. Ziyauddin Rayyis, İslamda Siyasi Düşünce Tarihi, İstanbul, 1995.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım13339
Bireysel Çalışma14456
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma155
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11515
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)118
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ123223222222
ÖÇ233222222222
ÖÇ323112322122
ÖÇ433232222222
ÖÇ5           
ÖÇ6           
ÖÇ7           
ÖÇ8           
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr