Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 20150102002103 | İLETİŞİM | Seçmeli | 1 | 2 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Kişinin kendisini ve çevresini sorgulayarak, farkına vararak sağlıklı iletişim oluşturabilme kabiliyetini kazanması. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
İlgili Öğretim Üyesi |
Öğrenme Çıktıları |
1 | iletişim kavramını anlama | 2 | iletişimin ögelerini saptama | 3 | iletişim şekillerini öğrenme | 4 | iç iletişim kavramını anlama | 5 | tek yönlü iletişimle ilgili süreci görme | 6 | çift yönlü iletişimin işleyişini anlama | 7 | sağlıklı iletişimin temel unsurlarını öğrenme | 8 | İletişim türlerini öğrenme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
İletişim kavramı.İletişim çeşitleri .Sözlü iletişim.Sözsüz iletişim.Beden dili. İletişim sorunları ve çözüm yolları. Sağlıklı iletişime giden yol. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İletişimin tanımlanması | | | 2 | İletişimim unsurları | | | 3 | İletişim şekilleri | | | 4 | İç iletişim | | | 5 | Tek yönlü iletişim | | | 6 | Çift yönlü iletişim; kişilerarası iletişim | | | 7 | Grup iletişimi | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Kitle iletişimi | | | 10 | Kitle iletişimi | | | 11 | Sağlıklı iletişimin temel unsurları | | | 12 | İletişimin önündeki engeller | | | 13 | İletişim türleri | | | 14 | Sözlü iletişim | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Yaylagül, Levent (2008). Kitle İletişim Kuramları,
Ankara: Dipnot Yayınları.
Genel ve teknik iletişim (Doç. Dr. Hasan TUTAR-Yrd. Doç. Dr. M. Kemal YILMAZ-Öğr. Gör. Ömer EROĞLU) |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 7 | 98 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | 4 | 2 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 2 | ÖÇ2 | 4 | 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | 2 | 4 | 3 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | ÖÇ4 | 4 | 5 | 3 | 2 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ6 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ7 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 5 | 3 | ÖÇ8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 1 | 5 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|