Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
190400308113DEMOKRASİ VE İNSAN HAKLARISeçmeli484
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
İnsanların bir arada yaşamaları için ortak bir kültürel altyapılarının olmasına demokrasinin katkılarını vurgulamak; insanların temel özgürlüklerinin ancak demokrasilerde mümkün olduğunu göstermek; insan hakları, çocuk hakları, tüketici hakları kavramlarının ancak demokrasilerde uygulanabileceğini göstermek; Kısaca, insanca yaşamanın demokrasiyle mümkün olduğunu göstermek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Ahmet ATEŞ
Öğrenme Çıktıları
1Hoşgörü kültürünü kazanma
2Demokrasinin gelişimine paralel olarak; hak, adalet, özgürlük değerlerinin ortaya çıkmasının vurgulanması
3İnsan haklarının hiçbir ayrıma (ırk, dil, din) tabi olamayacağını anlamak
4Başkalarına zarar vermeyen hürriyetlerin kullanılmasının ancak demokrasinin yol açtığı ortamda gerçekleşebileceğinin anlaşılması
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
İnsan hakları ve demokrasinin tanımı ve tarihi gelişimi; demokrasi, özgürlük ve eşitlik kavramları, farklı demokrasi anlayışları, demokratik kültür, okulda ve ailede demokrasi, demokratik yurttaşlık; haklar ve özgürlükler, çocuk ve kadın hakları, insan haklarıyla ilgili ulusal ve uluslar arası düzenlemeler (İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi, Çocuk Hakları Sözleşmesi vb. ) ; insan hakları alanında yaşanan temel sorunlar, insan hakları ve demokrasi eğitimi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Konu ile İlgili Kaynaklar. İnsan Hakları ve Demokrasinin Tanımıyokyok
2Dünya'da ve Türkiye'de Demokrasi ve İnsan Haklarının Tarihi Gelişimiyokyok
3Özgürlük ve Eşitlik Kavramlarının Ortaya Çıkışıyokyok
4Farklı Demokrasi Anlayışları, Ortaya Çıkış ve Gelişimleriyokyok
5Aile ve Okulda Demokrasinin Gelişimiyokyok
6İnsan Haklarının Uluslararası Serüveni. İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi Öncesi ve Sonrasıyokyok
7İnsan Haklarında Ulusal Düzeyde Gelişmeler. Cumhuriyet Öncesi ve Sonrasıyokyok
8İnsan Haklarının Korunması ve Geliştirilmesinde Devletin Rolüyokyok
9Ara sınavyokyok
10İnsan Hakları ile İlgili Kuruluş, Bildirge ve Sözleşmeler. Birleşmiş Milletler ve Organlarıyokyok
11Avrupa Konseyi ve Gönüllü Kuruluşlaryokyok
12İnsan Hakları İle İlgili Ana Belgeler. İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi. Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesiyokyok
13Çocuk Hakları Sözleşmesi. Çocuk Hakları ve Türkiye AGK Kopenhang Sözleşmesi. Kopenhang Kriterleriyokyok
14İnsan Hakları İle İlgili Ulusal Düzenlemeler. Anayasanın İlgili Hükümleri İnsan Hakları Koordinasyon Üst Kuruluyokyok
15Finalyokyok
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Çifci,A, 2008; Vatandaşlık Bilgisi,Ankara Doğan, İ, 2002 ;Vatandaşlık, Demokrası ve İnsan Hakları,Ankara,2: Kahveci,N,1999; İnsan Hakları ve İslam, Ankara Kepenekçi,Y.K, 2000; İnsan Hakları Eğitimi, Ankara
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav140
Derse Katılım160
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım13339
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma8540
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma5525
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)106
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ115511555355151
ÖÇ215511555355151
ÖÇ315511555355151
ÖÇ415511555355151
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr