Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
190400307113TÜKETİCİ DAVRANIŞLARISeçmeli474
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacına yönelik olarak tüketici davranışının hangi koşul ve mecralara göre değişim gösterdiğini ve bu sürecin birleşenlerini açıklamak ve bunları kar amaçlı olan ve kar amaçlı olmayan örgütlerdeki, kurumlardaki pazarlama uygulamalarını geliştirebilmek için değerlendirmek, analiz edebilmek amaçlanmaktadır. Öğrencilerin tüketici davranışlarını anlamlandırma, analiz ederek bu süreci organize etme becerisi kazandırmak amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Ercan İNCE
Öğrenme Çıktıları
1Tüketici davranışları yönetimi ile ilgili tanım ve kavramları açıklar.
2Tüketici davranışları süreçleri arasındaki ilişkileri yorumlar.
3Tüketici davranışları sürecinin ilkelerini açıklar.
4Tüketici davranışlarını kar amacı güden örgütlere uygular.
5Kar amacı güden işletmelerin sürekli gelişme ve iyileşme anlayışı ile tüketici davranışı kavramlarını değerlendirir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği, tüketici davranışlarının tanımı ve genel yapısı, tüketici davranışlarının alt yapısı, tüketici davranışları açısından pazarlama faaliyetlerinin oluşturulması, pazar bölümlemesi, tüketicilerin satın alma davranışları, aracı kurumların verimliliğinin arttırılması, tüketici perspektif ve bakış açıları, ekonomik yaklaşımda tüketici kavramı, tüketim psikolojisi, tüketici davranışlarını etkileyen sosyo ekonomik sebepler, tüketim zorunluluğu, tüketicilerin korunmasında tüketiciye düşen görevler, modern yaklaşımda modern yaklaşımları konularını kapsamaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tüketici Davranışına Genel Bir Bakış
2Tüketici Davranışına Giriş
3Pazarlamanın Temelleri
4Algılama
5Öğrenme
6Hafıza
7Motivasyon ve İlgilenim
8Ara Sınav
9Tutum
10Benlik ve Kişilik
11Değerler, Yaşam Biçimleri ve Kültür
12Referans Grupları Aile ve Cinsiyet
13Satın Alma Karar Süreci
14Pazarlama İletişimi ve İkna Teknikleri
15Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
!. Koç, E. (2019). Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri. Seçkin Yayıncılık. 2. Odabaşı, Y. (2010). Tüketici Davranışı. MediaCat Yayınları.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım12336
Rapor Sunma111
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma5525
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma8864
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)128
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1333           
ÖÇ2333           
ÖÇ3333           
ÖÇ4333           
ÖÇ5333           
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr