Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
190400305112KÜRESELLEŞME VE ULUS DEVLETSeçmeli354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Küreselleşme sürecinde ortaya çıkan iş stratejisi, devlet etkileşimleri, kurumsal ve organizasyonel değişimlerin üzerinde yoğunlaşarak, küresel ekonomi içinde yer alan iş girişimlerinin gelişim ve değişimi üzerinde ayrıntılı olarak durmaktadır. Günümüzdeki hiper-rekabetçi, hızla ilerleyen, teknoloji bağımlı, kararsız küresel çerçeve içinde, yaşamlarını sürdürebilmek ve başarılı olmak isteyen iş girişimlerinin stratejileri üzerinde yapısal, kurumsal ve organizasyonel değişimlerin etkisi de dersin kapsamına girmektedir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üy. Aslıhan IĞDIR AKARAS
Öğrenme Çıktıları
1Küresel dünyada şirket performansını anlamaları sağlanacak
221.yüzyılda yöneticilerin karşılaşacağı konu ve sorunlar konusunda bilgi verilecek.
3Değişen çevre koşulları;küresel strateji ilkeleri,stratejiler örgüt ve iş dünyası arasındaki ilişkiyi anlayan öğrenciler etkili yönetim beceriler edinilecek.
4Küresel networklerin ve devletlerin işleyişini anlamak ve bu networkleri başarıya taşıyan faktörleri incelenecek.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Dersin içerigi; uluslararası iş yönetimi, uluslararası yönetim modelleri, uluslararası işletme, uluslararası ticaret, uluslararası ticaret ve uluslararası ticaret teorileri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Derste ele alınacak konu başlıklarının tanıtımı Küresel, uluslararası, çok uluslu, uluslarötesi kavramları arasındaki anlam farkını belirlemek. Cografi (dünya/bölge/ülke) ve iş dünyasına (endüstri/şirket/yerel birim) yönelik yapılan farklı analiz aşamalarını öğrenmek. "Küresel Strateji" ve "Uluslararası Strateji" kavramları ve belirgin noktalarını vurgulamak
2Küreselleşme ve Küresel olma (Küresel olmak veya olmamak Küreselleşmenin nasıl gerçekleştiği ve değişim rüzgarının ürün pazarlarını, iş modelleri, şirket ve yönetimi nasıl etkilediği
3Uluslararası olmanın avantajı; uluslararası olmanın şirketlerin nasıl değer tekliflerini arttırmayı sağladığının analizi
4Yerel pazar avantajndan faydalanmak Uluslararası olmanın şirketlere nasıl yerel pazar avantajlarından faydalanma sağladığının analizi
5Yerel Pazar avantajını artırmak: uluslararası olmanın şirketlere nasıl yerel pazar avantajını nasıl arttırdığının analizi
6Ulus ötesi avantaj oluşturmak: Ulusal olmak veya olmamak
7Küresel iş ve Küresel Şirket arasında olmak: İhracaatçı veya çok uluslu olmak? Küreselleşme, bilgi ve IT teknolojileri sayesinde yerel bir şirketin nasıl küresel stratejiler üzerinde çalıştığı Farklı küresel iş modellerinin analizi
8Ara Sınav
9Küresel Entegrasyon ve Ulusal Çözüm oluşturma "Küresel Düşün, Yerel Davran" Küresel entegrasyonun performansı nasıl etkilediği
10Yerel uyum: Yerel çevre iş ve örgüt seçeneklerini nasıl etkiler Yerel uyumun zorlukları; yerel olmak ürün, fiyat veya iş modellerinin ötesinde örgütleri de içerir Yerel uyum sürecinde yerel yönetici ve yabancı yöneticilerin rolleri
11Küresel strateji ve Bilgi Yönetimi Çok uluslu firmalarda "en iyi uygulamalar" ve "küresel bilgi yönetimi" ile anlatılmak istenen hususlar Bilgi yönetimi ve küresel strateji arasındaki ilişki
12Küresel Sevk Hizmet sektöründe az sayıda çok uluslu şirketlerin bulunmasının değerlendirilmesi
13Küresel yenilik: Yerel yenilik Küresel yeniliğin katma değeri Küresel olarak en yaygın sirketlerde dahi Araştırma Geliştirme ve Yenilik çalışmalarının yerel işlem olmasının nedenleri
14Örnek olay incelemesi
15Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Keegan, W. and M. Green , Global Marketing, 2017, 9th ed., Pearson Keegan
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma5525
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma10550
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)119
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ13             
ÖÇ2              
ÖÇ3              
ÖÇ4              
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr