Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
150400308108KARİYER PLANLAMASI VE YÖNETİMİSeçmeli484
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, örgütte insan kaynağının en iyi şekilde yönetilebilmesi ve çalışanların da kendi kariyer planlarını gerçekleştirebilecekleri yönetim yaklaşımlarını açıklamak ve tartışmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Turhan MOÇ
Öğrenme Çıktıları
1Kendi kariyer planını yapar.
2Kariyer hedeflerini gerçekleştirecek araçları doğru şekilde seçer.
3İş dünyası ve kariyer seçenekleri konusundaki bilgileri artırılır;
4Bu süreci etkin şekilde yönetir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
İnsan Kaynakları Yönetimi
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
İnsanlar yaşamları boyunca kariyerlerini sekiz kata kadar değiştirebilirler ve bu sayı işyerimiz değişmeye devam ettikçe, yeni teknolojilere ve işyerinin değişen ihtiyaçlarına cevap verebilir. Bu nedenle, bu sınıf size yaşamınızdaki değişimlere hem kişisel hem de profesyonel olarak uyum sağlayabilmenizi sağlayacak bir dizi beceri sağlayacaktır. Dersin içeriği, iş dünyasının bilgisinin yanı sıra kendini keşfetmeyi içerir. Görevlerinize ne kadar çaba ve derinlik kattığınız, yazılı iletişimde profesyonellik, sınıf tartışmalarına katılımınız ve iş ahlakınız ve ödevinizin kalitesi hakkında değerlendirileceksiniz. Bu dersin amaçlarına ulaşmanın ayrılmaz bir parçasını SİZSİNİZ.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kariyer Yönetimine GirişXX
2Kariyer Planlama ve GelişimiXX
3Kariyer SafhalarıXX
4Dünyadaki Kariyer EğilimleriXX
5İş Dünyasında yaşanan GelişmelerXX
6Özgeçmiş Hazırlama YöntemleriXX
7Etkileyici Bir İş Görüşmesi Nasıl Yapılır?XX
8Ara SınavXX
9Mülakat TeknikleriXX
10Europass Özgeçmiş HazırlamaXX
11Mesleki etik; Mesleki etik nedir?XX
12Sözlü ve Yazılı İletişimXX
13İlişki YönetimiXX
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Azize TUNÇ, Kariyer Yönetimi, Planlaması ve Geliştirme, Gazi Kitabevi, Ankara, 2001. Esra SEVİNÇ, Kariyer Planlama Yönetimi, Etap Yayınevi, İstanbul, 2010. M. Şerif ŞİMŞEK-Adnan AKATAY-Ayten AKATAY, Kariyer Yönetimi İnsan Kaynakları Yönetimi Uygulamaları, Gazi Kitabevi, Ankara, 2007.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım12336
Uygulama/Pratik212
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma5525
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma10550
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)115
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ15 5    5      
ÖÇ25 5    5      
ÖÇ35 5    5      
ÖÇ45 5    5      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr