Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
150400307111TÜKETİCİ DAVRANIŞLARISeçmeli474
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Tüketici davranışının temelleri, anlamlandıran ve şekillendirenlerin anlaşılmasıyla, tüketici davranışını yönlendirebilmek için algı, öğrenme, güdüleme, tavır oluşumu-değişimi ve davranışın gerçekleşmesine dair kavramların, prensipler ve öğretilerin aktarımı amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üy. Ercan İNCE
Öğrenme Çıktıları
1Tüketici ve davranış çeşitlerini kavrayabilme
2Tüketici davranışının ardındaki tetikleyiciler, uyaranlar, önerenler ve süreçleri kavrayabilme
3Modern pazarlama anlayışı ve yeni ekonomide tüketicinin yeri, önemi ve değerini anlayabilme
4Tüketici davranışı yerel, küresel ve uluslararası bağlamda aralarındaki farklılık ve ortaklıklarla kavrayabilme
5Geçmişten günümüze tüketici davranışı ve anlayışının değişimi kavranarak gelecekteki yapılanmalara dayalı olası yaklaşımlar geliştirilebilir düzeye gelebilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Tüketici davranışı, kavramlar, yaklaşımlar, teoriler, öneriler, algı, öğrenme, güdülenme, tavır ve davranış, tatmin-sadakat, müşteri ilişkileri yönetim sistemleri ve bunların pazarlama bilişim sistemlerindeki yeri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tüketici Tanımı, Kavramlar, Teorileryokyok
2Geçmişten Günümüze Tüketici Davranışının İncelenmesi ve Tüketici Davranışı Modelleriyokyok
3Tüketici Pazarları ve Davranışları Arasındaki İlişkiler, Etkileyen Unsurlaryokyok
4Algılama ve Algı Yönetimiyokyok
5Öğrenme ve Öğrenmeye Dayalı Sistemler, Kavramlar, Kuramlar, Bulgularyokyok
6Güdülenmeyokyok
7Tavır Oluşumu ve Değişimyokyok
8Değerleryokyok
9Ara Sınavyokyok
10Kültüryokyok
11Pazarlama İletişimi ve Tüketici Davranışıyokyok
12Tüketicinin Satın Alma Karar Süreciyokyok
13Satın Alım Sonrası Tüketici Tutum, Davranış, Değerlendirmeleriyokyok
14Müşteri İlişkileri Yönetimiyokyok
15Finalyokyok
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Erdoğan Koç, Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, 3.baskı, Seçkin Yayıncılık, İstanbul, 2011,Yavuz Odabaşı, Gülfidan Barış, Tüketici Davranışı, 2.baskı Media Cat, İstanbul, 2011.Ahmet H. İslamoğlu, Remzi Altunışık, Tüketici Davranışları, 3.baskı, Beta Yayıncılık, İstanbul, 2008.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav140
Derse Katılım160
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım13339
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma8540
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma5525
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)106
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ141511153114114
ÖÇ241511153124115
ÖÇ351511153114114
ÖÇ451511153134113
ÖÇ551515155354115
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr