Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 150400306106 | ÇEVRE EKONOMİSİ | Seçmeli | 3 | 6 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Alternatif enerji kaynaklarının kullanımını artırmak Doğal kaynak rezervleri hakkında bilgilenmek |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Doğal kaynaklar ve çevre kavramları ile ekonomi ilişkisini öğrenebilmek. | 2 | Doğal kaynaklar ve çevrenin ekonomik analizini öğrenebilmek. | 3 | Çevre ve makroekonomi ilişkisini değerlendirmek, çevre politikası ve yönetimini analiz etmek. | 4 | Avrupa Birliği çevre politikasını açıklamak. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Doğal kaynaklar, çevre ve enerji ile ilgili konular |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Doğal Kaynaklar Kavramı ve Doğal Kaynak Ekonomisi
| | | 2 | Dünya’da ve Türkiye’de Başlıca Doğal Kaynaklar | | | 3 | Tükenebilir Enerji Kaynakları, Termik ve Nükleer Santraller | | | 4 | Yenilenebilir Enerji Kaynakları, Artan Önemi ve Çevre Korunmasındaki Yeri | | | 5 | Çevresel Göstergeler, Çevre Kalitesi ve Başlıca Çevresel Sorunlar | | | 6 | Hava ve Su Kirliliği | | | 7 | Toprak Kirliliği, Erozyon | | | 8 | Katı Atıklardan Doğan Kirlilik ve Atık Yönetimi | | | 9 | Tehlikeli, Zehirli Atıklar ve Yönetimi | | | 10 | Gürültü ve Görüntü Kirliliği | | | 11 | Çevresel Etki Değerlendirmesi | | | 12 | ISO 14000 Çevre Yönetimi Sistemi ve İşletmelere Etkileri | | | 13 | Sürdürülebilirlik, Sürdürülebilir Kalkınma ve Sürdürülebilir Dünya | | | 14 | Çevre ve Ekonomi | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ali Rıza Karacan (2007), Çevre Ekonomisi ve Politikası |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 2 | 2 | 4 |
Bütünleme Sınavı | 2 | 2 | 4 |
Gözlem | 14 | 3 | 42 |
Rapor Sunma | 14 | 2 | 28 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | ÖÇ2 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | ÖÇ4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|