Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 150400305110 | KÜRESELLEŞME VE ULUS DEVLET | Seçmeli | 3 | 5 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Küreselleşme sürecinde ortaya çıkan iş stratejisi, devlet etkileşimleri, kurumsal ve organizasyonel değişimlerin üzerinde yoğunlaşarak, küresel ekonomi içinde yer alan iş girişimlerinin gelişim ve değişimi üzerinde ayrıntılı olarak durmaktadır. Günümüzdeki hiper-rekabetçi, hızla ilerleyen, teknoloji bağımlı, kararsız küresel çerçeve içinde, yaşamlarını sürdürebilmek ve başarılı olmak isteyen iş girişimlerinin stratejileri üzerinde yapısal, kurumsal ve organizasyonel değişimlerin etkisi de dersin kapsamına girmektedir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üy. Aslıhan IĞDIR AKARAS |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Küresel dünyada şirket performansını anlamaları sağlanacak | 2 | 21.yüzyılda yöneticilerin karşılaşacağı konu ve sorunlar konusunda bilgi verilecek. | 3 | Değişen çevre koşulları;küresel strateji ilkeleri,stratejiler örgüt ve iş dünyası arasındaki ilişkiyi anlayan öğrenciler etkili yönetim beceriler edinilecek. | 4 | Küresel networklerin ve devletlerin işleyişini anlamak ve bu networkleri başarıya taşıyan faktörleri incelenecek. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Dersin içerigi; uluslararası iş yönetimi, uluslararası yönetim modelleri, uluslararası işletme, uluslararası ticaret, uluslararası ticaret ve uluslararası ticaret teorileri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Derste ele alınacak konu başlıklarının tanıtımı Küresel, uluslararası, çok uluslu, uluslarötesi kavramları arasındaki anlam farkını belirlemek. Cografi (dünya/bölge/ülke) ve iş dünyasına (endüstri/şirket/yerel birim) yönelik yapılan farklı analiz aşamalarını öğrenmek. "Küresel Strateji" ve "Uluslararası Strateji" kavramları ve belirgin noktalarını vurgulamak | | | 2 | Küreselleşme ve Küresel olma (Küresel olmak veya olmamak Küreselleşmenin nasıl gerçekleştiği ve değişim rüzgarının ürün pazarlarını, iş modelleri, şirket ve yönetimi nasıl etkilediği
| | | 3 | Uluslararası olmanın avantajı; uluslararası olmanın şirketlerin nasıl değer tekliflerini arttırmayı sağladığının analizi
| | | 4 | Yerel pazar avantajndan faydalanmak Uluslararası olmanın şirketlere nasıl yerel pazar avantajlarından faydalanma sağladığının analizi
| | | 5 | Yerel Pazar avantajını artırmak: uluslararası olmanın şirketlere nasıl yerel pazar avantajını nasıl arttırdığının analizi
| | | 6 | Ulus ötesi avantaj oluşturmak: Ulusal olmak veya olmamak
| | | 7 | Küresel iş ve Küresel Şirket arasında olmak: İhracaatçı veya çok uluslu olmak? Küreselleşme, bilgi ve IT teknolojileri sayesinde yerel bir şirketin nasıl küresel stratejiler üzerinde çalıştığı Farklı küresel iş modellerinin analizi
| | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Küresel Entegrasyon ve Ulusal Çözüm oluşturma "Küresel Düşün, Yerel Davran" Küresel entegrasyonun performansı nasıl etkilediği
| | | 10 | Yerel uyum: Yerel çevre iş ve örgüt seçeneklerini nasıl etkiler Yerel uyumun zorlukları; yerel olmak ürün, fiyat veya iş modellerinin ötesinde örgütleri de içerir Yerel uyum sürecinde yerel yönetici ve yabancı yöneticilerin rolleri
| | | 11 | Küresel strateji ve Bilgi Yönetimi Çok uluslu firmalarda "en iyi uygulamalar" ve "küresel bilgi yönetimi" ile anlatılmak istenen hususlar Bilgi yönetimi ve küresel strateji arasındaki ilişki
| | | 12 | Küresel Sevk Hizmet sektöründe az sayıda çok uluslu şirketlerin bulunmasının değerlendirilmesi
| | | 13 | Küresel yenilik: Yerel yenilik Küresel yeniliğin katma değeri Küresel olarak en yaygın sirketlerde dahi Araştırma Geliştirme ve Yenilik çalışmalarının yerel işlem olmasının nedenleri
| | | 14 | Örnek olay incelemesi | | | 15 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Keegan, W. and M. Green , Global Marketing, 2017, 9th ed., Pearson Keegan |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 5 | 50 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|