Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
150400305103PAZARLAMA ARAŞTIRMALARISeçmeli354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Pazarlama Araştırmaları dersi ile öğrencilerin aşağıda yer alan konularda yeterli düzeyde bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır: Pazarlama araştırmalarında kullanılan temel kavramlar ve terminolojiyi anlamak İşletmelerin karşılaşacağı sorunlara metodolojik yaklaşım göstermek Araştırma sürecinin her aşamasını detaylı olarak bilmek Bir pazarlama araştırma projesini başından sonuna değin götürebilmek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Ercan İNCE
Öğrenme Çıktıları
1Karar Destek ve Yönetim Bilişim Sistemlerine dayalı pazarlama bilgisi toplama bakış açısını kazanacaklar.
2Pazarlama bilgisinin toplanması konusunda problem tanımlama ve çözme becerisini kazanacaklar.
3Pazarlama araştırma tasarımı konusunda yetkinleşecekler.
4Pazarlama araştırması yapabilmek için değişik kantiatif, kalitatif, ve bilgisayar destekli araçları kullanma becerisini kazanacaklar.
5Toplanan bilgiyi analiz ederek raporlama yeteneğini kazanacaklardır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamı çerçevesinde öğrencilere pazarlama araştırmalarının metodolojik temellerini göstermek ve pazarlama araştırmalarında kullanılan farklı araştırma yöntem ve analizlerini öğrencilerle uygulamalı bir şekilde çalışmaktır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş ve pazarlama araştırması problemi
2Araştıma tasarımı
3Ölçüm ve ölçekleme
4Anket tasarımı
5Örnekleme
6Saha çalışması ve veri hazırlama
7SPSS ve R gözden geçirme
8Ara Sınav
9Boyut indirgeme teknikleri: Faktör analizi, optimal ölçekleme
10Grupları birbirinden ayırt etme: Diskriminant ve logit analizi
11Sınıflama teknikleri: kümeleme analizi
12Algı haritalaması, marka konumlandırması: Çok boyutlu ölçekleme
13Tüketici bir ürün veya hizmetin değişik özelliklerini nasıl değerlendiriyor: Conjoint Analysis
14Yapısal denklem Modelleri
15Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Naresh K. Malhotra, Marketing Research: An Applied Orientation, Prentice Hall, Inc. 2. Kemal Kurtuluş, Araştırma Yöntemleri,2010, Türkmen Kitabevi.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım12336
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma3515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma81080
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)133
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ133            
ÖÇ243            
ÖÇ343            
ÖÇ443            
ÖÇ543            
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr