Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
140400108102İKTİSADİ BÜYÜME VE PLANLAMASeçmeli484
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
İktisadi Büyüme'ye ait temel kavramları ve teorileri öğrenciye aktarmak ve ülkeler arasındaki eşitsizliğin nedenlerini araştırmaktır. Bu bağlamda az gelişmiş ve gelişmiş ülkeler ele alınarak dünyada oluşan farklılıkları incelemektir. Tarihsel süreç içerisinde ulusal planlama anlayışının geldiği noktayı ortaya koyup özelinde Türkiye'de planlama anlayışında yaşanan dönüşümler çerçevesinde planlamanın önemini tartışmaktır
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Özlem SÖKMEN GÜRÇAM
Öğrenme Çıktıları
1İktisadi Büyüme ile ilgili kavramları ve prensipleri benimser ve anlar.
2Ülkeler arasındaki gelişmişlik farklılıklarının nedenlerini anlar
3İktisadi planlama teorisi ve uygulamaları hakkında ve özellikle aşamalı planlama hakkında bilgiye sahip olacaklardır.
4Plan modellerinden aşamalı plan modelini (makro aşama, sektör aşaması,proje aşaması) kavrayacaklardır.
5Politika yapımcılarının kullanabileceği gerçek bir plan ortaya çıkarabileceklerdir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
İktisadi Büyüme, büyümenin kaynakları ve büyümenin ölçülmesi kavramları açıklanmakta ve İktisadi Büyüme teorileri incelenmekte ve günümüz dünyasındaki geçerlilikleri tartışılmaktadır. Daha sonra Tarihsel süreç içerisinde ulusal planlama anlayışının geldiği noktayı ortaya konup özelinde Türkiye'de planlama anlayışında yaşanan dönüşümler çerçevesinde planlamanın önemi tartışılmaktır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Temel Kavramlar: İktisadi Büyüme'nin Tanımlanması ve Önemi
2İktisadi Büyümenin Temel Belirleyicileri
3Klasik Büyüme Teorileri Öncesi Büyüme Analizleri (Merkantilizm ve Fizyokratlar)
4Klasik Büyüme Teorileri (Adam Smith ve David Ricardo)
5Modern Büyüme Teorileri (Harrod-Domar Büyüme Modeli)
6Neoklasik Büyüme (Solow Modeli)
7 İçsel Büyüme Teorileri
8Ara Sınav (Vize)
9Ulusal Planlama Tanımı ve Dünya'da İlk Planlama Deneyimleri
10II. Dünya Savaşı Sonrası Planlama ve Gelişmekte Olan Ülkeler
11İktisadi Planlamanın Gerekliliği, Sosyalist Model ve Kurumsal Tercihler
12İktisadi Planlamanın Tanımı, Unsurları, Amaç ve Araçları; Planlama Anlayışları ve Plan Çeşitleri
13Türkiye'de Ulusal Planlama Ve Erken Planlama Deneyimleri;Türkiye'de Planlı Döneme Geçişte Etkili Olan Unsurlar Ve Planlı Kalkınma Dönemi
14Kalkınma Planlamasında Karşılaşılan Temel Sorunlar ve Planlama Teknikleri: Basit Teknikler ve Formel Modeller
15Fİnal Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Adem Üzümcü (2018), İktisadi Büyüme, Beta Basım-İstanbul Mustafa Ersungur (2018), İktisadi Planlama, İmaj Yayıncılık
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım10110
Bireysel Çalışma13791
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma111
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma122
Okuma155
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)111
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17
ÖÇ133343434334343333
ÖÇ243443433334334344
ÖÇ344333343333433434
ÖÇ434334333343334434
ÖÇ534434443343343333
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr