Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
140400107100BÖLGESEL İKTİSATSeçmeli474
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Ekonomik analize mekan boyutunun dahil edilmesiyle, ekonomik olay ve süreçleri reel ekonomik olgular olarak analiz etmek, makro ekonomik gelişme yerine yerelden başlayan ekonomik gelişmenin reel analizlerini açıklayabilme
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Bölge kavramını ve çeşitlerini, bölgesel farklılıkların nedenlerini açıklayabilme
2Dışsal ekonomileri, bölgesel kalkınma teorilerini, bölgesel kalkınmada altyapı unsurlarını açıklayabilme
3 Bölgesel kalkınma ajanslarını ve bölgesel ekonomi politikalarını açıklamak ve sonuçlar çıkartabilme
4Türkiye'de bölgesel kalkınma sorunlarını ve bölgesel kalkınma politikalarını değerlendirebilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
YOK
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1 Nokta ekonomisinden mekan ekonomisine geçiş ve Kuruluş yeri teorileri
2 Bölge Kavramı ve Çeşitleri, Bölgesel Faklılıklarının Nedenleri. Dışsal ekonomiler
3 Bölgesel kalkınma teorileri
4Bölgesel kalkınmada altyapı unsurları
5 Alt ve üst yapı etkileşimin mekan boyutunda yarattığı etkiler ve süreçler
6 Ağ ekonomisi ve bilgi toplumunun yeni yapılanış
7 Ağ ekonomisinde yeni kalkınma yaklaşımları
8Ara Sınav
9Ara Sınav
10Bilişim kentleri
11 Bilişim kentlerinde teknoparklar
12 Bölgesel kalkınma ajansları
13 Bölgesel ekonomi politikası
14 Türkiye'de bölgesel kalkınma sorunları ve bölgesel kalkınma politikaları
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Chris Freeman, Luc Soete, Yenilik İktisadı, TÜBİTAK Erkan H., C. Erkan, Ekonomide Sosyal Demokrat Alternatif, Altın Kitaplar, İstanbul, 1989. Erkan H., R. Tatlıdil, Serbest Bölgelerde Uygulanacak Teşvik Tedbirlerinin Sektörlere Katkıları Yönünden Değerlendirilmesi, TOBB, Ankara, 1990. Erkan H., vd., Ege Bölgesi Sanayi Sektörünün Yapısı ve Gelişme Potansiyeli, ESİAD, 1994. Erkan H. v.d., Türkiye İçin Çözümsüzlükten Çıkış Stratejisi: Toplumsal Sorunlara Entegre Sistemler Yaklaşımı, (TOPSES )Cilt 1, EGİAD, İzmir, 1996.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bireysel Çalışma148112
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma111
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma111
Ev Ödevi155
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)121
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17
ÖÇ133443433433334443
ÖÇ244434334343343333
ÖÇ333344344334334334
ÖÇ444333433433433433
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr