Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
190400108105AB VE TÜRKİYE İLİŞKİLERİSeçmeli484
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Avrupa Birliği yapısının ve sürecinin tanınması, Türkiye´nin Avrupa Birliği sürecindeki konumunun ve yaptığı çalışmaların, süreç içerisindeki değişimlerin, olumlu ve olumsuz etkilerinin irdelenmesi
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Türkiyenin üye olmak istediği ABnin nasıl bir teşkilat yapısına sahip olduğunun öğrenilmesi
2AB projesinin Türkiyenin diğer ülkelerle ilişkilerinde model olacak dinamiklere sahip olup olmadığının analizi
3Türkiyenin AB ile ilişkilerinde yaşanan problemlerin analizi
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
YOK
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
AB yapısı, tarihi ve üye ülkeler, Türkiye´nin üyelik süreci ve tarihi gelişmeleri, müzakereler ve üyelik etkileri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Avrupa Birliğine Genel Bakış, Nasıl bir birlik, Üyeleri,Temel Anlaşmaları
2Avrupa Birliğinin Dünyadaki Ekonomik ve Siyasi Yeri
3 Avrupa Birliğinin Doğuşu
4Avrupa Birliğinin Gelişimi, 1950li, 60lı, 1970li ve 80li Yıllar
5Avrupa Birliğinin Gelişimi,1990lı ve 2000li Yıllar
6ABnin Kurumları, Avrupa Parlamentosu, Avrupa Konseyi, AB Konseyi
7ABnin Kurumları, Avrupa Komisyonu, AB Mahkemesi
8ABnin Kurumları,AB Sayıştayı,Avrupa Merkez Bankası,Danışma Organları
9ARASINAV
10ABnin Ortak Politikaları,Ortak Ekonomi ve Para Politikası,Ortak Dış ve Güvenlik Politikası,Avrupa Güvenlik ve Savunma Politikası
11AB-Türkiye İlişkilerinin Temel Dinamikleri,Genel Çerçeve,AB-Türkiye İlişkilerinin Gelişimi-I,1999 Helsinki Zirvesine Kadar
12AB-Türkiye İlişkilerinin Gelişimi-II,1999 Helsinki Zirvesi Sonrası
13Türkiyede AB Algılaması
14AB Ülkelerinde Türkiye Algılaması
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Desmond Dinan, Avrupa Birliği Ansiklopedisi (2 Cilt), Kitap Yayınevi, 2005 Kamuran Reçber, Türkiye Avrupa Birliği İlişkileri, Aktüel Yayınları, 2004 Mehmet Ali Bulut, Avrupa Birliği Nedir? Türkiye ve Avrupa Birliği İlişkileri, Vipajans Yayınları, 2005 Suavi Kemal Yazgıç, Avrupa Birliği, İnsan Yayınları, 2005 Turgay Uzun/ Serap Uzun, Avrupa Birliği Sürecinde Türkiye Siyasal, Ekonomik ve Toplumsal Dönüşüm, Sorunlar Tartışmalar, Seçkin Yayıncılık 2004 Abdullah Özkan, Küreselleşme ve Avrupa Birliği ile Bütünleşme Sürecinde Türkiye, Tasam Publications 2004 Nurettin Bilici, Türkiye - Avrupa Birliği İlişkileri, Seçkin Yayıncılık 2004 Yalçın Akdoğan, Kırk Yıllık Düş Avrupa Birliği´nin Siyasal Geleceği ve Türkiye, Alfa Yayinlari 2004 Avrasya Dosyası, Avrupa Birliği Türkiye İlişkileri, Yaz 2004-Sayı 2 Cilt: 10 ASAM İrfan Kaya Ülger, Avrupa Birliği´nin ABC´si, Sinemis Yayınları 2003 Jean Bauberot, Avrupa Birliği Ülkelerinde Dinler ve Laiklik, Ufuk Kitapları 2003 Murat Belge, Yaklaştıkça Uzaklaşıyor mu? / Avrupa Birliği ve Türkiye, Birikim YayınlarI 2003
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bireysel Çalışma148112
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma111
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma111
Ev Ödevi155
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)122
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17
ÖÇ133334433433333433
ÖÇ244443343344444333
ÖÇ333344343334333344
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr