Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190400105109 | PARA TEORİSİ VE POLİTİKASI | Seçmeli | 3 | 5 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Ekonominin işleyişinde paranın öneminin ve parasal iktisadın temellerinin oluşmasına katkı sağlayan iktisat okullarının paraya ilişkin görüşlerini açıklamak; parasal olgu ve gelişmeleri, parasal gelişmelerin olası ekonomik etkilerini ve sonuçlarını değerlendirmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | İnsanların niçin para talep ettiklerini, paranın ekonomideki rolünü ve fonksiyonlarını açıklayabilme | 2 | İktisat okullarının paraya ilişkin görüşleri arasındaki farklılığı ayırt edebilme | 3 | Para talebinin belirleyicilerini açıklayabilme | 4 | Para politikasının teorik temellerini ve bunun para politikasının oluşum süreci üzerindeki etkisini ilişkilendirebilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş ve kavramsal arka plan: Para nedir Paranın işlevleri ve farklı görüşler | | | 2 | Parasal tartışmalara ilişkin kavramlar ve varsayımlar | | | 3 | Para arzı ve para talebi nedir Para Talebi Teorilerine giriş | | | 4 | Klasik Miktar Teorisi (I. Fisher ve Cambridge tipi) | | | 5 | Likidite Tercihi Teorisi | | | 6 | Modern Miktar Teorisi | | | 7 | Portföy Dengesi Yaklaşımı | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Ara Sınav | | | 10 | Para arzı teorisi ve çarpan analizi, paranın içselliği-dışsallığı tartışmaları | | | 11 | Faiz teorileri ve faiz oranlarının ekonomideki rolü | | | 12 | Parasal aktarım mekanizmaları | | | 13 | Merkez Bankası amaç-araç ilişkisi | | | 14 | Kur sistemleri, uluslararası sermaye hareketleri ve para-maliye politikalarının etkinliği tartışmaları | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Merih Paya, Para Teorisi ve Politikası, Filiz Kitapevi, İstanbul.
Nur Keyder, Para- Teori- Politika Uygulama, Seçkin Yayıncılık ve Dağıtım, Ankara.
Hanifi Aslan, Para Teorisi ve Politikası, Alfa Aktüel Yayınevi |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Ev Ödevi | 1 | 5 | 5 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|