Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
190400105105KÜRESELLEŞME VE ULUS DEVLETSeçmeli354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı siyaset ve ekonomi arasındaki karşılıklı ilişkiyi, bunu açıklamaya yönelik kuramları ve küreselleşmenin devlet üzerindeki etkilerini analiz etmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Ana küreselleşme teorilerini ve bunların devletler üzerindeki etkilerini ana hatlarıyla özetler.
2Dünyadaki ana sosyo-ekonomik ve sosyo-politik gelişmeleri değerlendirir ve eleştirir.
3Yerel, ulusal ve küresel sosyo-ekonomik gelişmeler arasındaki ilişkileri yorumlar.
4Farklı siyasal ve ekonomik modellerin ışığında dünya sisteminin çalışmasını analiz eder ve açıklar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
YOK
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Ulus-devleti hazırlayan şartlar; 20. yüzyılda ulus-devlet sistemi; küreselleşmeyi hızlandıran etkenler; küreselleşmenin hukuki, siyasi ve ekonomik boyutları; ekonomik küreselleşme ve sosyal devlet; küreselleşme ve egemenlik; küreselleşme ve demokratikleşme dalgaları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ders bilgilendirme- Devlet Nedir? Hukuki Tanım
2Ulus-devlet: Temel Yaklaşımlar
3Küreselleşme Nedir? Tanımlar, Yaklaşımlar
4Küreselleşme Nedir? Tanımlar, Yaklaşımlar
5Küreselleşme ve Siyasal İktidarın Dönüşümü
6Küreselleşme ve Siyasal İktidarın Dönüşümü
7Küreselleşme ve Uluslararası Ekonomi
8Küreselleşme ve Uluslararası Ekonomi
9Küreselleşme ve Uluslararası Ekonomi
10Küreselleşme ve Ulusötecilik : Tartışmalar
11Küreselleşme ve AB
12Karşı-Küreselleşme Hareketleri
13Karşı-Küreselleşme Hareketleri
14Genel Değerlendirme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
David Held ve Anthony McGrew, Küresel Dönüşümler , Ankara: Phoenix, 2008. Karl Doehring, Genel Devlet Kuramı, İnkilap yayınevi, 2002. Ozan Erözden, Ulus-devlet, Ankara: Dost Yayınevi, 1997. Andrew Heywood, Küresel Siyaset, Ankara: Adres Yayınları, 2011. Paul Hirst ve Grahame Thompson, Küreselleşme Sorgulanıyor, Ankara: Dost Yayınları, 2003. Gülten Kazgan, Küreselleşme ve Ulus-devlet, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınarı, 2009. Ernest Gellner, Uluslar ve Ulusçuluk, Hil Yayınları, 2006
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bireysel Çalışma188
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma41040
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma81080
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)130
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17
ÖÇ133333433433443333
ÖÇ243434343344333533
ÖÇ344343334343334333
ÖÇ433443444443342334
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr