Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 140400108113 | ULUSLARARASI GÜÇ DENGELERİ | Seçmeli | 4 | 8 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Uluslararası İlişkilerdeki Sistem Kuramlarının (sistem yaklaşımlarının) ışığında, uluslararası politik sistemin günümüze dek geçirdiği dönüşümlerin ve mevcut uluslararası sistemin özelliklerinin analizi amaçlanmaktadır |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Uluslararası sistem kavramını interdisipliner bir yaklaşımla farklı teoriler çerçevesinde kavraması; | 2 | Günümüz uluslararası sistemin genel yapısını aktörler arasındaki etkileşimler bağlamında sorgulayabilmesi ; | 3 | Mevcut uluslararası sistemin alt bileşenlerini analiz edebilmesi ve sistemin sorunlarını dikkate alarak geleceğe yönelik öngörülerde bulunabilmesi; |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Genel olarak sistem kavramı üzerinde durulması | | | 2 | Uluslararası sistemin genealojisi: feodalite ve gelişimi | | | 3 | Otuzyıl Savaşları ve Vestfalya sisteminin ortaya çıkışı | | | 4 | Endüstri Devrimi ve Fransız İhtilali’nin uluslararası sistemi şekillendirmesi | | | 5 | Avrupa Ahengi sisteminin oluşumu ve gelişimi | | | 6 | 19.yy. Avrupa Klasik Güç Dengesi sistemi ve İngiltere hakimiyetinde uluslararası sistem | | | 7 | İki dünya savaşı arası dönemde ve İkinci Dünya Savaşı sonrasında uluslararası sistem: Soğuk Savaş Sistemi ve bu sistemin nedenleri üzerine tezler (Ara sınav | | | 8 | Soğuk Savaş sisteminin yıkılması: nedenleri ve sonuçlarının ele alınması | | | 9 | Yeni Dünya Düzeni üzerine tartışmalar (1990-2001) | | | 10 | 2001 Teröre karşı savaş sistemi üzerine tartışmalar | | | 11 | Uluslararası sistemde günümüzde tek kutupluluk - çok kutupluluk tartışmaları | | | 12 | Uluslararası sistemde günümüzde tek kutupluluk - çok kutupluluk tartışmaları | | | 13 | Rusya ve uluslararası sistem algılaması | | | 14 | Çin ve uluslararası sistem algılaması | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Benno Teschke, 1648 Söylencesi: Sınıf, Jeopolitik ve Modern Uluslararası İlişkilerin Kuruluşu, Can Yayınları, 2017. Barry Buzan adnRichard Little, International Systems in World History: Remaking the Study of International Relations, Oxford University Press, 2000. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Ev Ödevi | 1 | 5 | 5 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|