Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 140400107113 | İKTİSADİ SİSTEMLER | Seçmeli | 4 | 7 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders, çağdaş iktisadi ve politik sistemlerin analizi ve karşılaştırılması için gerekli temel araç ve yöntemleri sağlar |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bu dersi başarıyla bitiren öğrenci, kapitalist ve sosyalist sistemlerin temel özellikleri ile ilgili bilgiye sahip olacaktır, | 2 | İktisadi sistemleri karşılaştırmalı olarak tartışma yetisi kazanabilecektir, | 3 | Küreselleşme konusunun gelişimini ve günümüzdeki durumunu tartışabilme yetisine sahip olabilecektir. | 4 | Öğrenci iktisadi sistemlerin tarihsel ve entelektüel kökenleri hakkında bilgi sahibi olacaktır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Çağdaş İktisadi sistemlerin düşünce, teori ve uygulama düzeylerinde karşılaştırmalı analizi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş: İktisadi Sistemler ve İktisadi Model Kavramları. İktisadi Sistemleri Sınıflama ve Değerlendirme Kıstasları | | | 2 | Kapitalist Sistemin Gelişmesini Sağlayan Düşünce Ortamı | | | 3 | Kapitalizmin Kurumları ve Bu Kurumların Gelişimi ve Dönüşümü | | | 4 | Piyasa Kapitalizmi ve Sorunları: Piyasa Başarısızlıkları ve Diğer Sorunlar | | | 5 | Müdahaleci/Komuta Kapitalizmi: İşleyişi ve Sorunları; Refah Devleti ve Liberal Eleştiriler | | | 6 | Kapitalist Modeller I: ABD Kapitalizm Modeli- Özellikleri, Sorunları, 2008 Küresel Krizi | | | 7 | Kapitalist Modeller II: Japon-Tarzı Kapitalizm Modeli/ | | | 8 | Ara Sınav 1 | | | 9 | Sosyalist Sistemin Entelektüel Kökenleri: Marx-öncesi ve sonrası Sosyalist Düşünce, Piyasa Sosyalizmi: Hesaplama Tartışması/ | | | 10 | Marxist Felsefe, Tarih Teorisi ve Değer, Artı-Değer Teorileri/ | | | 11 | Sosyalist Modeller I: Komuta Sosyalizmi- Sovyet Rusya Modeli ve Bu Modelin 1990 Sonrası Dönüşümü | | | 12 | Sosyalist Modeller II: Piyasa Sosyalizmi- Yugoslavya ve Çin Modelleri | | | 13 | Küresel Kapitalizm ve Demokrasi Tartışmaları | | | 14 | Azgelişmişlik Olgusu ve Azgelişmişlik Teorileri | | | 15 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
D. Acemoğlu and J.A.Robinson (2020): Dar Koridor,Devletler, Toplumlar ve Özgürlüğün Geleceği, Doğan Kitabevi, İst. / D. Rodrik (2019): Daha Adil, Daha Makul Bir Küresel Ekonomi Mümkün mü?, Domingo, İstanbul |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Ev Ödevi | 1 | 5 | 5 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|