Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
140400107113İKTİSADİ SİSTEMLERSeçmeli474
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu ders, çağdaş iktisadi ve politik sistemlerin analizi ve karşılaştırılması için gerekli temel araç ve yöntemleri sağlar
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Bu dersi başarıyla bitiren öğrenci, kapitalist ve sosyalist sistemlerin temel özellikleri ile ilgili bilgiye sahip olacaktır,
2İktisadi sistemleri karşılaştırmalı olarak tartışma yetisi kazanabilecektir,
3Küreselleşme konusunun gelişimini ve günümüzdeki durumunu tartışabilme yetisine sahip olabilecektir.
4Öğrenci iktisadi sistemlerin tarihsel ve entelektüel kökenleri hakkında bilgi sahibi olacaktır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
YOK
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Çağdaş İktisadi sistemlerin düşünce, teori ve uygulama düzeylerinde karşılaştırmalı analizi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1 Giriş: İktisadi Sistemler ve İktisadi Model Kavramları. İktisadi Sistemleri Sınıflama ve Değerlendirme Kıstasları
2Kapitalist Sistemin Gelişmesini Sağlayan Düşünce Ortamı
3Kapitalizmin Kurumları ve Bu Kurumların Gelişimi ve Dönüşümü
4 Piyasa Kapitalizmi ve Sorunları: Piyasa Başarısızlıkları ve Diğer Sorunlar
5Müdahaleci/Komuta Kapitalizmi: İşleyişi ve Sorunları; Refah Devleti ve Liberal Eleştiriler
6Kapitalist Modeller I: ABD Kapitalizm Modeli- Özellikleri, Sorunları, 2008 Küresel Krizi
7 Kapitalist Modeller II: Japon-Tarzı Kapitalizm Modeli/
8 Ara Sınav 1
9Sosyalist Sistemin Entelektüel Kökenleri: Marx-öncesi ve sonrası Sosyalist Düşünce, Piyasa Sosyalizmi: Hesaplama Tartışması/
10Marxist Felsefe, Tarih Teorisi ve Değer, Artı-Değer Teorileri/
11 Sosyalist Modeller I: Komuta Sosyalizmi- Sovyet Rusya Modeli ve Bu Modelin 1990 Sonrası Dönüşümü
12Sosyalist Modeller II: Piyasa Sosyalizmi- Yugoslavya ve Çin Modelleri
13Küresel Kapitalizm ve Demokrasi Tartışmaları
14 Azgelişmişlik Olgusu ve Azgelişmişlik Teorileri
15Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
D. Acemoğlu and J.A.Robinson (2020): Dar Koridor,Devletler, Toplumlar ve Özgürlüğün Geleceği, Doğan Kitabevi, İst. / D. Rodrik (2019): Daha Adil, Daha Makul Bir Küresel Ekonomi Mümkün mü?, Domingo, İstanbul
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bireysel Çalışma148112
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma111
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma111
Ev Ödevi155
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)122
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17
ÖÇ133344443333343343
ÖÇ233433333343434343
ÖÇ344343433443334434
ÖÇ444334344544434334
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr