Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
140400107108SİYASET PAZARLAMASISeçmeli474
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı, öğrencilerin siyasal pazarlama alanında gerekli temel bilgileri öğrenmelerini temin etmek ve siyasal kampanya planlama, yönetme, uygulama bilgi ve becerilerini öğrencilere kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Ercan İNCE Dr. Öğr. Üyesi Seyfi KILIÇ
Öğrenme Çıktıları
1Siyasal Pazarlama, Siyasal kampanya planlama, stratejileri belirleme ve uygulama kavramlarını bilir.
2Seçmen davranışlarını bilir.
3Siyasette karar vermenin analizini yapar.
4Siyasal pazarlamaya yeni medyanın etkisini bilir.
5Siyasal partilerin internet sayfalarını analiz eder.
6Siyasal Kampanyaların internet ayağını planlayıp yönetebilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Siyaset pazarlaması sürecinin öğrencilere konu ile ilgili uygulamalar gösterilerek aktarılması.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Siyaset Pazarlaması Kavramı, Anlamı, İçeriği ve Yönetim Süreci
2Siyasal Partinin Felsefesi
3Siyasette Karar Alma Süreci, Seçmen Davranışları
4Siyaset Pazarlaması Bileşenleri (Lider, Aday İmajı, Parti Programı)
5Seçim Kampanyası Medyaları
6Seçim Kampanyasında Yeni İletişim Teknolojilerinin Kullanımı (Cep Telefonu, SMS)
7İnternetin, Siyasal İletişim ve Seçim Kampanyalarında Kullanımı
8Vize Sınavı
9Sosyal Medya (Facebook, Twitter vd.)
10Siyasal Partilerin Seçim Kampanyalarında İnternetten Yararlanma Yolları
11Türkiye'de ve Dünyada Siyasal Partilerin İnternet Kullanımı
12Örnek Kampanya Çalışması Ödev
13Örnek Kampanya Çalışması Ödev
14Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Polat vd. (2004), Hedef Seçmen, Nobel Basın Yayın ve Dağıtım İslamoğlu, A. Hamdi, (2002), Siyasal Pazarlama, Beta Yayınları, İstanbul.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım12336
Örnek Vaka İncelemesi3412
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma5420
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma51050
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17
ÖÇ133343343433333334
ÖÇ243444434434343443
ÖÇ333343334333434443
ÖÇ434444343344333334
ÖÇ534434433434443333
ÖÇ634343333343334334
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr